تضرع به درگاه الهی؛ مهم‌ترین سرمایه معنوی شهید سلیمانی
کد خبر: 3878412
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

تضرع به درگاه الهی؛ مهم‌ترین سرمایه معنوی شهید سلیمانی

مسئول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: مهم‌ترین سرمایه سردار شهید سلیمانی سرمایه معنوی و اشک به درگاه خدا بود، رزمندگان ما نیز با اشک چشم از اروندرود عبور کردند و در شلمچه با عبور از خاکریز دشمن توانستند خط دشمن را بشکنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل سعادت، مسئول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران، امروز 23 بهمن‌ماه در مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با قدردانی از ملت ایران در خلق حماسه باشکوه راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: مردم به تداوم انقلاب و ادامه راه شهیدان وفادار هستند.

وی در ادامه با تسلیت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، گفت: یکی از عوامل موفقیت انبیا و ائمه‌اطهار(ع) در طول تاریخ یاران بودند که با حضور و اقدام به موقع در کنار آنان و نیز با بصیرت و استقامت، رهبران الهی را در پیشبرد کار یاری می‌رساندند.

حجت‌الاسلام سعادت بیان کرد: در جایی که یاران حضور نداشتند، حضورشان حق مطلب را ادا نکرد یا در میانه راه پیمان شکستند و بریدند، رهبران الهی نیز موفقیتی کسب نکردند، لذا خداوند امر فرستادگانش را به صورت طبیعی با یاران آنان پیش می‌برد.

وی با اشاره به نام بردن قرآن از دو گروه یاران انبیا و رهبران الهی یعنی «حواریون» و «ربیون»، تصریح کرد: در حیات پیامبر نیز مصادیق فراوانی از یاران می‌توان یافت، ایشان در جریان بعثت، مهم‌ترین عامل قدرت و دلگرمی که در کنارشان داشتند، یاران به ویژه حمزه، جعفر طیار، ابوطالب، علی(ع)، مقداد،ر سلمان، بلال، ابوذر و ... بودند.

حجت‌الاسلام سعادت گفت: تا زمانی که این افراد در کنار پیامبر بوند، کسی جرأت جسارت به پیامبر(ص) را نداشت اما در تاریخ داریم که غمبارترین روز برای پیامبر روز جنگ احد بود که حمزه را از دست دادند نه از آن جهت که عمویشان بود بلکه بیشتر به این دلیل که دوشادوش پیامبر(ص) قرار داشت.

مسئول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس با بیان روایتی به نقل از امام محمد باقر(ع) به ماجرای جسارت مشرکان به علی(ع) و فاطمه زهرا(س) پس از فوت پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: در آن ماجرا که فاطمه زهرا(س) میان در و دیوار ماندند و امیرمؤمنان(ع) را با ریسمان در گردن به مسجد بردند تا تن به بعیت بدهد، اگر یارانی چون حمزه یا جعفر طیار در کنار آنان بود، کسی جرأت جسارت نمی‌یافت.

حجت‌الاسلام سعادت تأکید کرد: اگر آن روز حمزه سیدالشهدا در کنار امام(ع) قرار داشت دشمنان به هدف شومشان نمی‌رسیدند و تاریخ سیر دیگری را طی می‌کرد، لذا می‌بینیم شهادت حمزه چگونه با خالی کردن بغض و کینه دشمن و مثله کردن پیکرش اتفاق افتاد و دل دشمن را التیام داد.

حاج قاسم به دنبال ارتقای جوانان بود

وی تصریح کرد: امروز نیز ترامپ فکر می‌کند با شهادت سردار سلیمانی التیام یافته است حال آنکه رهبر انقلاب یک قاسم سلیمانی ندارند بلکه قاسم‌ها را در کنار خود پرورش داده است.

حجت‌الاسلام سعادت با بیان اینکه حاج قاسم به دنبال رشد و ارتقای جوانان بود، ادامه داد: شهید حججی یک نمونه از پرورش‌یافتگان مکتب حاج قاسم است و این شهید بزرگوار حججی‌ها را نه تنها در ایران که در دل فلسطین و عراق و سایر کشورها پرورش داد و امروز می‌بینیم لشگر 140 هزار جوان شیعه حشدالشعبی تربیت‌یافته حاج قاسم است و مبارزه می‌کند تا با غیرت شیعی از حرم‌های مطهر دفاع و آمریکا را از خاک عراق اخراج کند.

وی با اشاره به قدرت و عزت امروز حزب‌الله لبنان، گفت: شیعیان لبنان تا پیش از حاج قاسم شهروند درجه 3 محسوب و در خانه‌های اشراف مسیحی و یهودی به کار گمارده می‌شدند، اما مسیحیان و دیگر اقوام لبنان امروز تلاش می‌کنند خود را به حزب‌الله نزدیک کنند تا سلامت و اقتدار داشته باشند، همین عزت را حاج قاسم برای انصارالله یمن نیز به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام سعادت با یادآوری قدرت امروز مقاومت اسلامی، تصریح کرد: اگر در سال‌های قبل مقاومت اسلامی برای رویارویی و شکست رژیم صهیونیستی جنگ‌های 55 روزه، 33 روزه، 22 روزه و 3 روزه را پشت سر می‌گذاشت امروز به مدد حاج قاسم، طی 24 ساعت رژیم صهیونیستی را وادار به تسلیم می‌کند.

مسئول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس گفت: مهم‌ترین سرمایه معنوی سردار شهید سلیمانی سرمایه معنوی و اشک به درگاه خدا بود، رزمندگان ما نیز با اشک چشم از اروندرود عبور کردند و در شلمچه با عبور از خاکریز دشمن توانستند خط دشمن را بشکنند.

وی با اشاره به دیدگاه شهید سلیمانی در خصوص منافقان، بیان کرد: حاج قاسم همیشه می‌گفت منافقان خطر جدی برای نظام هستند زیرا همه چیز دارند و از سوی آمریکا حمایت می‌شوند، او لحظه‌ای از انهدام منافقان فروگذار نمی‌کرد که در همین راستا باید به موفقیتش در انهدام پادگان اشرف در عراق اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سعادت با اشاره به روند کار سردار شهید سلیمانی در مبارزه، گفت: بومی‌سازی در مقاومت و بومی‌سازی فرهنگی دو رویه ثابت در کار ایشان بود، حاج قاسم در کنار هر گروه مقاومت اسلامی یک مؤسسه فرهنگی ایجاد می‌کرد تا دینداری و معنویت را در دل آحاد بچه‌های مقاومت تقویت کند.

وی در پایان به بومی‌سازی تجهیزاتی نیز اشاره کرد و گفت: سردار شهید صنعت ساخت ادوات و تجهیزات نظامی را به غزه، لبنان، عراق، سوریه، یمن و ... که همگی دوران حصر را تجربه کرده بودند، انتقال داد و امروز اگر چهار طرف هسته‌های مقاومت دیوار کشیده شود، آنان می‌توانند در خانه‌های خود کارخانجات تولید سلاح و مهمات را برای فرود آوردن بر سر دشمن در خانه ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha