ترویج امر به معروف در جشنواره آتش به اختیار / لزوم حمایت مسئولان
کد خبر: 3878864
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
سالک‌رازی اظهار کرد؛

ترویج امر به معروف در جشنواره آتش به اختیار / لزوم حمایت مسئولان

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره آتش به اختیار با بیان اینکه این جشنواره به نوعی ترویج و تبلیغ امر به معروف و هر فعالیتی است که به مردم خدمت ارائه می‌دهد، گفت: این جشنواره و اقداماتی از این قبیل نیازمند تبلیغ و ترویج در فضای مجازی و حمایت همه‌جانبه مسئولان است.

به گزارش ایکنا، مجتبی سالک‌رازی، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره آتش به اختیار، که امروز شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه، در ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج) تهران برگزار شد، گفت: دومین جشنواره آتش به‌ اختیار که سال گذشته در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد، امسال براساس تأکید مقام معظم رهبری در ابتدای سال، دامنه و محور جمع‌آوری آثار آتش به اختیار را به اقتصاد مقاومتی، علمی و فناوری، تولیدات فضای مجازی، معرفی حوادث سیاسی، تولیدات فرهنگی و هنری، فعالیت‌های اجتماعی و جهادی گسترش داد.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران افزود: جشنواره امسال به منظور شناسایی فعالان فرهنگی و اجتماعی، علمی، سیاسی و اقتصادی، فعالیت خود را آغاز کرد و مهمترین دلیل ورود بسیج به این موضوع آن است که برخی افراد یا گروه‌ها در کشور به صورت خودجوش و آتش به‌ اختیار فعالیت و تولید آثار ارزشمندی دارند که از نگاه مسئولان و مردم مغفول مانده و این جشنواره حلقه اتصال آنان به نقاط اصلی است.

وی به دسته‌بندی آثار و محصولات جهت شرکت در این جشنواره اشاره کرد و گفت: محصولات یا آثاری که در این جشنواره شرکت کردند، شامل تولیدات اسباب‌بازی، فعالیت در حوزه مجازی، اپلیکیشن تلفن همراه و بازی‌های رایانه‌ای، طراحی و تولید محصولات غذایی فنی و صنعتی، رسانه‌های صوتی و تصویری در همه حوزه‌ها همانند مستند، انیمیشن، فیلم کوتاه، فیلم سینمایی، پادکست و...، آثار مکتوب شامل کتاب، رمان، مقاله، یادداشت، تحلیل‌نویسی، شعر، فیلمنامه‌نویسی و سناریو، هرگونه فعالیت اجرایی شامل فعالیت‌های جهادی، برگزاری نمایشگاه، برگزاری گردهمایی، نشست و کرسی‌های آزاداندیشی تبلیغ و روشنگری بود.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه نزدیک به هزار و 200 اثر به این جشنواره ارسال شد، تصریح کرد: بنای ما این بود که فعالیت و محصول ارزشمند را در معرض دید عموم مردم قرار دهیم؛ لذا این جشنواره را برگزار کردیم.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما کمک به مجموعه کسانی است که به هر نحوی به مردم خدمت می‌کنند، گفت: در احادیث ائمه معصومین(ع) و آیات قرآن کریم بارها به موضوع خدمت به مردم اشاره شده است؛ لذا این جشنواره به نوعی ترویج و تبلیغ امر به معروف و هر فعالیتی است که به مردم خدمتی را ارائه می‌دهد؛ اما نیازمند تبلیغ و ترویج در فضای مجازی و حمایت همه جانبه مسئولان دارد.

به گزارش ایکنا، در بخش دیگری از این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی، از کارشناسان دینی در خصوص جایگاه و ولادت حضرت زهرا(س) سخن گفت.

وی با بیان چرایی لقب حضرت زهرا(س) به نام لیله القدر، گفت: وقتی حقیقت قرآن بر قلب رسول الله(ص) نازل شد و آن حضرت به مقام نورانیت و ولایت مطلقه که از مقام ولایت الهی جدا نیست، قرآن را در صورت بشری و عنصری که از آن به «لیلة» تعبیر شده، دریافت کردند. چون حضرت زهرا(س) همانند حضرات معصومین در مقام نورانیت و ولایت مطلقه از رسول الله(ص) جدا نیستند، به ایشان لقب لیله القدر داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی اضافه کرد: اینکه «قدر» را در حدیث به «الله» تفسیر کرده‌اند و از طرفی لیلة القدر را به حضرت فاطمه(س) نسبت داده‌اند، شاید به اعتبار جامعیت آن بانوی بزرگ در تجلیات اعظم الهی باشد. چرا که خداوند جامع صفات ثبوتیه است. دلیل این بیان و بیان گذشته، حدیثی است که می‌فرماید: «فَمَن عَرَف فاطمة حق معرفَتِها فقد ادرک لیلة القدر».

وی گفت: مقام حضرت زهرا(س) مقامی است که «أَن بُورِکَ مَن فِی النَّارِ وَ مَنْ حَوْلَهَا» است. حضرت زهرا(س) هم به لحاظ نسب و خانواده و هم به جهت رفتار و منش شخصی و اوصاف فردی در اوج قله عظمت و بزرگی قرار داشتند. ایشان در عظمت و بزرگی نسب خانوادگی، شهره جهان بود؛ زیرا پدری چون حضرت محمد(ص)، اولین فرد جهان هستی در کمال و فضائل و مادری، چون خدیجه کبری(س) یکی از زن‌های کامل جهان هستی و دومین مسلمان و فداکارترین فرد در راه اسلام و همسری، چون امیرمؤمنان(ع) که به منزله جان پیامبر(ص) و برترین انسان بعد از اوست و فرزندانی، چون حسنین(ع) و زینب(س) دارد.

پایان‌بخش این برنامه تقدیر از پدر شهید محمدحسین حدادیان، آمر به معروف، بود که وی بعد از این مراسم به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت.
انتهای پیام
captcha