کتاب «سروده‌های بی‌تکرار» در کردستان چاپ شد
کد خبر: 3879053
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

کتاب «سروده‌های بی‌تکرار» در کردستان چاپ شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان از چاپ خاطرات شاعران انقلابی کردستان با عنوان «سروده‌های بی‌تکرار» به‌همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خبر داد.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: کتاب «سروده‌های بی‌تکرار» اثر شیلان آویهنگی در زمینه خاطرات جمعی از شاعران انقلابی کردستان بوده که انشارات سوره مهر آن را به چاپ رسانده است.

وی افزود: در این کتاب شعر کردستان در دو مقطع پیش از انقلاب و بعد از انقلاب با درآمدی بر شعر ادبیات پایداری در کردستان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است و نویسنده در این کتاب 19 شاعر متعهد و انقلابی کردستان را معرفی کرده است.

مرادی بیان کرد: نویسنده کتاب سعی کرده است تا جریان‌شناسی شعر انقلاب، ظرفیت‌ها و ظرافت‌های شعر پایداری و در نهایت جایگاه شعر کردستان در انقلاب اسلامی به مخاطب خود معرفی کند.

وی گفت: در این کتاب آثار و زندگی شاعرانی از جمله اکرم بهرامچی، طاهره تختی(نسیم)، بهروز خیریه، منصور دولتی، محمد رحیمی رضوان، سالار شریعتی، مهدی صفی‌یاری، علی احسان فریدونی، علی اصغر فریدونی، مسعود مطهری، ابوالقاسم معمار، منصور ملاولی و عمر صالحی صاحب، شاهرخ اورامی، شیخ حسینعلی رحمانی گروسی، سید‌ابراهیم ستوده، سیدمحمودگلشن کردستانی، علی‌اکبر کوماسیان و عبدالغفار وارستگان از شاعران انقلابی کردستان به رشته تحریر درآمده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان افزود: شرح زندگی این هنرمندان از زبان خود هنرمند و با پرداختی زیبا توسط نویسنده جذابیت داستانی زیبایی را به مطالب این کتاب داده است.

انتهای پیام
captcha