ویژگی‌های برجسته یک نماینده تراز انقلاب اسلامی چیست
کد خبر: 3879209
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

ویژگی‌های برجسته یک نماینده تراز انقلاب اسلامی چیست

باید توجه داشت هیچ شأنی از شأن نمایندگی مردم که همان خدمت است بالاتر نیست حال در ایام باقی مانده به انتخابات ممکن است سؤالی پیش آید که نماینده مجلس در تراز انقلاب اسلامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و شئون برجسته یک نماینده تراز انقلابی چیست.

با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تأیید صلاحیت کاندیداها فضای انتخاباتی کشور داغ شده و نتیجه انتخابات در شهرها با اما و اگرهایی روبه‌رو است به‌طوری که برای شهروندان این سؤال مطرح است که شئون برجسته یک نماینده تراز انقلابی چیست و چگونه باید تشخیص برای انتخابی آگاهانه برای انتخاب اصلح داد که درادامه نظر کارشناس امر برای پاسخ به این سؤال را جویا شدیم که می‌خوانید.
جلیل یغمایی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا در این رابطه گفت: هیچ شأنی از شأن نمایندگی مردم که همان خدمت واقعی به مردم است وجود ندارد و از آن بالاتر نیست.
وی افزود: نماینده‌ای را در تراز انقلاب اسلامی می‌توان قرار داد که از جنس مردم باشد و به خواست و نیازهای مردم آگاهی داشته باشد.
یغمایی تصریح کرد: نماینده‌ منتخب ملت باید شرایطی را دارا باشد که یکی از آن‌ها اعتقاد به اسلام و التزام عملی به آن است و دلیل این باور را باید در ماهیت انقلاب جست‌وجو کرد چراکه ماهیت انقلاب اسلامی بر پایه توحید و دین اسلام بنا شده و هدف از انقلاب اسلامی زنده کردن قوانین خدا بوده است و این مسئله شالوده اصلی شئون نمایندگی مجلس است و موجب می‌شود نماینده انتخابی اسیر هوس‌های غیر خدایی نشده و قدم در مسیری که خلاف شأن دین اسلام است، نگذارند پس مردم باید در انتخاب خود این امر مهم را لحاظ کنند.
وی تأکید کرد: نماینده اصلح هیچ‌گاه از ارزش‌های انقلاب و اسلام کوتاه نیامده و او سرآمد شعار و شعور انقلابی است.
این استاد دانشگاه با اشاره به انتخاب اصلح از جانب ملت، افزود: نماینده مردم باید الگوی اسلامی باشد تا بتواند ضمن عمل به آموزه‌های اخلاقی زمینه ارتباط با مردم را بیشتر فراهم کرده و ضامن دوام و اقتدار بیشتر کشور باشد.
وی با اشاره به برخی از گلایه‌های مردم مبنی بر این مطلب که در پایان نمایندگان با رأی ملت به مجلس رفتند بلافاصله زمینه‌های ارتباط خود با مردم را قطع کرده و دیگر در بین مردم نیستند، گفت: پس از تصدی کرسی نمایندگی، نمایندگان منتخب مردم باید با ارتباط و تعامل بیشتر با مردم ضمن حفظ ارتباط خود با آن‌ها برای پیگیری و رفع مشکلات پای کار باشند و مردم باید با آگاهی ویژگی مردم‌داری و اخلاص در عمل را که از ویژگی‌های انتخاب اصلح است لحاظ کنند.
یغمایی اظهار کرد: صمیمت، مشورت و دلسوزی در انجام امور کشور از دیگر ویژگی‌های فرد منتخب ملت و انتخاب اصلح است و مردم باید با در نظر گرفتن این شاخص‌ها نماینده منتخب خود را انتخاب کنند چراکه فردی با تمامی این خصوصیات موجب انسجام ملی و ارتباط و اتحاد افزون بین مردم و مسئولین خواهد شد.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تصریح کرد: امیدواریم مردم با در نظر گرفتن ویژگی و شاخصه‌های یک نماینده اصلح در یازدهمین دوره انتخابات مجلس بهترین‌های ملت را به نمایندگی از شهر و دیارشان راهی خانه ملت کنند تا این افراد ضمن تلاش برای تحقق وعده‌هایشان نسبت به رفع و پیگیری مشکلات ساعی و کوشا باشند.

انتهای پیام
captcha