تمثال شهید سلیمانی در جنوب لبنان چه پیامی دارد؟
کد خبر: 3879273
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴

تمثال شهید سلیمانی در جنوب لبنان چه پیامی دارد؟

مجسمه شهید سردار سلیمانی در حالی که به سمت مناطق تحت اشغال فلسطین اشاره می‌کند، امروز در جنوب لبنان رونمایی شد؛ نصب این مجسمه در این منطقه، حاوی پیام‌های زیادی است.

به گزارش ایکنا؛ نصب مجسمه شهید سلیمانی در جنوب لبنان حاوی پیام مهمی برای آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی است. روزنامه رأی الیوم در تحلیلی درباره این اقدام نوشته است:
 
درباره نصب این مجسمه دو نکته وجود دارد که توجه را به خود جلب می‌کند. اولین نکته این که دو پسر حاج قاسم سلیمانی در میان جمعی از رهبران حزب‌الله و عموم مردم جنوب لبنان در مراسم نصب این مجسمه حاضر بودند و دوم اینکه صاحب آن مجسمه عظیم به صورت ایستاده و در حالی که پرچم فلسطین در پشت اوست با انگشت خود به منطقه فلسطینی الجلیل که در اشغال صهیونیست‌هاست اشاره می‌کند.
 
مراسم مذکور با پرتاب سه موشک به پایگاه ائتلاف آمریکایی در بغداد در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز همزمان بود؛ همچنین پایگاه آمریکاییK1  در نزدیکی کرکوک در شمال عراق توسط چندین موشک بمباران شد و برای بار دوم در دو ماه گذشته، حمله اول به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی منجر شد.
 
آنچه ما می‌خواهیم بگوییم این است که توجه ایران و محور مقاومت منجر به ماندگاری سرلشکر سلیمانی می‌شود و تصویر او را مدت‌های طولانی درذهن میلون‌ها نفر زنده نگه می‌دارد؛ این مجسمه یادبود، به مکان بازدید هزاران بازدیدکننده تبدیل خواهد شد و در عین حال نشانه تأکید بر این امر است که تلاش برای انتقام ترور او متوقف نخواهد شد. همچنین نشان می‌دهد بمباران پایگاه عین الاسد در غرب عراق چنانکه آمریکایی‌ها امیدوارند، پرونده این انتقام را نمی‌بندد.
 
رابطه بین سرلشکر سلیمانی و قرار دادن پرچم فلسطین در پشت سر او و اشاره او به الجلیل اشغالی یک موضوع آگاهانه است و پیامی روشن را در بر دارد که می‌گوید این مرد که شخصاً نظارت بر آموزش و تجهیز جنبش‌های مقاومت فلسطینی و عربی را بر عهده داشت جان خود را بر سر موضع خود در حمایت از مقاومت فدا کرد و اینکه گرفتن انتقام ترور او امری حتمی است. تعجبی نخواهد داشت اگر در روزهای آینده با خبر یک عملیات بزرگ نظامی علیه اهداف آمریکایی و اسرائیلی در انتقام از ترور او بیدار شویم.
 
صبر محور مقاومت زیاد است و تعیین اولویت‌ها مسئله اصلی است. حکم اخراج پنج هزار و دویست سرباز آمریکایی مستقر در 18 پایگاه نظامی در عراق توسط مجلس عراق صادر شده است. موشک‌های پرتاب شده به پایگاه ائتلاف در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد و دیگری در کرکوک، ممکن است شروع یا مقدمه انتقامی بزرگتر باشد.
 
 
انتهای پیام
captcha