واکنش کاربران مجازی به حجاب دختر ترامپ
کد خبر: 3879585
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

واکنش کاربران مجازی به حجاب دختر ترامپ

ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهور آمریکا، روز شنبه عکس‌هایی را از خود حین بازدید از مسجد شیخ زاید امارات با حجاب اسلامی توئیت کرد. این عکس‌ها واکنش‌های زیادی را در بین کاربران فضای مجازی برانگیخت.

به گزارش ایکنا به نقل از indy100، ایوانکا، دختر و مشاور ویژه ترامپ، روز شنبه برای شرکت در مجمع جهانی زنان در دبی و همچنین ملاقات با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد، وارد امارات متحده عربی شد. وی در این سفر در حالی که روسری بر سر داشت، از مسجد شیخ زاید در ابوظبی دیدار کرد. این اقدام ایوانکا واکنش‌های مختلفی را در بین کاربران فضای مجازی برانگیخت.

برخی از طرفداران ترامپ که از حجاب او ناراحت شده بودند معتقدند که ایوانکا باید به حجاب اعتراض می‌کرد، نه اینکه برای خوشنودی رهبران مسلمان، روسری بر سر کند.

یکی از آنها در توئیتی نوشت: می‌دانم ایوانکا کارهای زیادی برای زنان انجام داده اما این کار او یک اشتباه بزرگ بود، حتی اگر فقط در مسجد روسری بر سر کرده باشد. کاربر دیگری این اقدام دختر ترامپ را راضی نگه داشتن اعراب برای به دست آوردن دلارهای بیشتر دانست.

یک کاربر افراط‌گرای دیگر هم توئیت کرد: ایوانکا نباید روسری بر سر می‌کرد. چرا باید به مسلمانان احترام بگذارد؟
 
برخی از کاربران هم این اقدام ایوانکا ترامپ را صرفاً برای احترام به یک مکان مذهبی و نه اقدامی در حمایت از حجاب دانستند.

از سوی دیگر، گروهی از کاربران نیز معتقدند که اگر او قصد احترام گذاشتن به مسلمانان را داشت، باید با پدرش درباره جلوگیری از اسلام‌هراسی صحبت می‌کرد. آنها این اقدام دختر ترامپ را تظاهر به حمایت از زنان مسلمان دانستند.

یکی از این کاربران در توئیتی نوشت: حالا درباره قانون ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا با پدرت صحبت کن! کاربر دیگری به نام مایک ویلیامز نیز توئیت کرد: لطفاً حالا به پدرت بگو اسلام‌هراسی غیرقابل قبول است و ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا برخلاف قانون اساسی آمریکاست.
 
انتهای پیام
captcha