حضور در انتخابات تیری بر قلب دشمن است
کد خبر: 3879951
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
خطیب حرم مطهر رضوی:

حضور در انتخابات تیری بر قلب دشمن است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین رجایی خراسانی بیان کرد: اگر می‌خواهیم دنباله‌رو راه شهدا باشیم، با شور و شکوه حداکثری پای صندوق‎های رأی حاضر شویم و به شخص اصلح رأی دهیم چراکه هر رأی، تیری بر قلب دشمن است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیین وداع با پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم «علی‌محمد محمدی» و «اسماعیل رضایی» از مدافعان حرم لشکر فاطمیون با حضور جمعی از مسئولان، خدام حرم مطهر رضوی، خانواده‌ این شهدای سرافراز و آحاد مردم شهر مقدس مشهد، 29 بهمن‌ماه در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین رجایی خراسانی، خطیب حرم مطهر رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه پیروزی و شهادت در منطق دین ما نیکوست، گفت: دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) در پی این منطق به‌وجود آمده و توانسته تحول عظیمی را در جهان به‌وجود آورد.

وی افزود: خانواده معزز و مکرم شهدا باید افتخار کنند که در خانه‌های‌شان چنین دلیرمردانی تربیت شده که برای امت مسلمان سبب سربلندی و افتخار هستند.

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه موضوع شفاعت شهدای راه حق در روایات متعددی مطرح شده و امری مسلم است، گفت: به فرموده رسول گرامی اسلام(ص) سه طایفه انبیا الهی، علما و شهدا در روز قیامت شفاعت‌کننده هستند. بنابراین، اگر در این دنیا در کنار آرمان‌ها و اهداف آنها باشیم در نزد خداوند از ما شفاعت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شفاعت شهیدان بر اساس رتبه و وسعت وجودی‌شان نسبت به مراتب مقام شهادت است، اظهار کرد: بدون شک مؤمنی مشمول شفاعت شهیدان می‌شود كه با آنها سنخیت داشته و زمینه و قابلیت شفاعت آنها را از قبل فراهم كرده باشد.

رجایی خراسانی در بخش دیگر سخنانش بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه هر رأی تیری بر قلب دشمن است، گفت: اگر می‌خواهیم دنباله‌رو راه شهدا باشیم با شور و شکوه حداکثری پای صندوق‎های رأی حاضر شویم و به شخص اصلح رأی دهیم.

روضه‌خوانی ذاکران خاندان عصمت و طهارت در مدح شهدا و مصیبت سیدالشهدا(ع) و تجدید میثاق حاضران با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای جبهه مقاومت از جمله برنامه های این مراسم بود.

یادآور می‌شود، شهید مدافع حرم «علی‌محمد محمدی» متولد یکم فروردین ١٣۶١ در 15 بهمن‌ماه 98 و شهید مدافع حرم «اسماعیل رضایی» متولد یکم فروردین ١٣٧١ در روز ١٢ بهمن‌ماه 98 در حومه حلب به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

سعید ابراهیمی
انتهای پیام
captcha