مراسم «اعتکاف رجبیه» در اردکان برگزار می‌شود
کد خبر: 3880447
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

مراسم «اعتکاف رجبیه» در اردکان برگزار می‌شود

مسئول اجرایی اعتکاف اردکان از برگزاری اعتکاف رجبیه امسال از ۱۸ الی ۲۰ اسفندماه سال جاری در مساجد منتخب این شهرستان خبر داد.

مراسم «اعتکاف رجبیه» در اردکان برگزار می‌شودشعبانعلی قانعی اردکانی، مسئول اجرایی اعتکاف شهرستان اردکان در گفت‌وگو با ایکنا یزد، اظهار کرد: هر ساله با فرارسیدن ایام‌البیض ماه رجب و رمضان‌المبارک، ستاد اعتکاف مستقر در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان در مساجد منتخب و مورد تأیید این ستاد، مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف بدون هیچ‌گونه بودجه مصوب دولتی و غیر دولتی اجرا می‌شود، ادامه‌ داد: افراد برای شرکت در مراسم، بخشی از حق ثبت‌نام را پرداخت و مابقی هزینه‌ها با کمک‌های خیران در قالب نذورات و مبرات امکانات لازم برای اجرای مراسم اعتکاف تأمین می‌شود.

قانعی ادامه داد: در صورتی که تا قبل از ثبت‌نام اعتکاف کمک‌ها و نذورات نقدی و غیرنقدی قابل توجهی به ستاد اعتکاف تحویل داده شود، مبالغ آن از سرانه ثبت‌نام معتکفان کاسته خواهد شد.

وی افزود: خیران می‌توانند با مراجعه به ستاد اعتکاف نسبت به تحویل نذورات خود اقدام کرده یا مبالغ مورد نظر را به شماره حساب 82213094801319 بانک مهر اقتصاد به نام ستاد اعتکاف واریز و یا از طریق سامانه اعتکاف به نشانی www.ardakanetekaf.ir در بخش کمک به اعتکاف به‌صورت اینترنتی نذورات خود را پرداخت کنند.

مسئول ستاد اعتکاف اردکان تصریح کرد: همچنین مردم شهرستان می‌توانند در قالب عقیقه و یا افطاری در مراسم معنوی اعتکاف مشارکت خود را به ستاد اعتکاف اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام اعتکاف رجبیه امسال از 10 تا 16 اسفندماه به‌صورت اینترنتی از طریق پایگاه اینترنتی انجام می‌گیرد، گفت: مساجدی که آمادگی برگزاری اعتکاف را دارند، لازم است امام جماعت، مسئول هیئت امناء و متولیان فرهنگی آن مسجد تا 5 اسفندماه سال جاری به ستاد اعتکاف مراجعه و در صورت احراز شرایط برگزاری اعتکاف در آن مسجد، هماهنگی‌های بعدی صورت خواهد گرفت.

قانعی یادآور شد: ایام‌البیض ماه رجب و زمان برگزاری اعتکاف رجبیه امسال از سحرگاه 18 اسفندماه تا غروب 20 اسفندماه سال جاری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف نوجوانان دختر و پسر نیز به‌صورت مجزا در مساجد منتخب برگزار خواهد شد، بیان کرد: افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا هماهنگی دریافت نذورات و خیرات با شماره‌های 32249300 و 32249200 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha