هفت کشته در اعتراضات در جریان دیدار ترامپ از هند
کد خبر: 3881345
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

هفت کشته در اعتراضات در جریان دیدار ترامپ از هند

همزمان با دیدار ترامپ از هند، در جریان اعتراضات دیروز دوشنبه به قانون تبعیض‌آمیز شهروندی، دست‌کم هفت نفر در دهلی کشته شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سی‌ان‌ان، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند امروز، 6 اسفند از سفر ترامپ و هیئت همراه او به این کشور تشکر کرد.
 
وی خطاب به ترامپ گفت: ما ورود شما به اینجا را خوش‌آمد می‌گوییم و خوشحالم که روز گذشته از همه جا دیدن کردید.

 این در حالی است که روز گذشته اعتراضات به قانون تبعیض‌آمیز شهروندی در دهلی ادامه داشت.
 
به گفته منابع خبری، در جریان این اعتراضات در دهلی نو، 7 نفر کشته و 90 نفر زخمی شدند. یکی از مقامات پلیس اعلام کرد در درگیری‌های دیروز، یک نیروی پلیس و 6 شهروند کشته شدند. پلیس با محکوم کردن خشونت‌ها خواستار این شد که معترضان، از راه قانونی اعتراض کنند.
 
«کیشان ردی» ، وزیر کشور هند نیز مدعی شد این اعتراضات، نقشه‌ای برای تخریب چهره کشور ، در جریان دیدار ترامپ از هند بوده است.

احزاب مخالف دولت هند معتقدند قانون جدید شهروندی مغایر قانون اساسی این کشور است زیرا دین افراد را مبنای اعطای شهروندی قرار داده و مسلمانان هند را بیش از پیش، منزوی می‌کند.
 
اعتراضات به قانون شهروندی از دو ماه گذشته آغاز شده است؛ به ادعای دولت هند، قانون شهروندی برای حفاظت از اقلیت‌های هندو، پارسی، سیك، بودایی، جین و مسیحیانی كه قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ از کشورهای افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند آمده‌اند، تصویب شده است اما این قانون مسلمانان را مستثنی کرده است.
انتهای پیام
captcha