ورود کیت‌های آزمایشگاهی کرونا به کرمانشاه
کد خبر: 3881458
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹

ورود کیت‌های آزمایشگاهی کرونا به کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ورود کیت‌های آزمایشگاهی برای آزمایش ویروس کرونا در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، محمدابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز، 6 اسفندماه از ورود کیت‌های آزمایشگاهی برای آزمایش ویروس کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان قطب شناسایی ویروس کرونا در غرب کشور تبدیل شده است.
وی افزود: آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی در شهر کرمانشاه به عنوان مرجع بررسی موارد مشکوک به ویروس کرونا در غرب کشور تبدیل شده و با رسیدن کیت‌های آزمایشگاهی از امروز این آزمایش‌ها در استان انجام می‌شود.
شکیبا از ارسال پنج نمونه مشکوک به ویروس کرونا در استان به وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت موارد مثبت را اعلام می‌کند که تاکنون هیچ مورد مثبتی برای استان کرمانشاه اعلام نکرده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با درخواست رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم افزود: شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ویروس کرونا است.
وی اظهار کرد: در ارتباط با ماسک هم تنها استفاده از آن برای افرادی مانند کادر بهداشتی و درمانی که در کانون بیماری حضور دارند لازم است و عموم مردم نیازی به استفاده از ماسک ندارند.
شکیبا تصریح کرد: دست ندادن، روبوسی نکردن، حضور نیافتن در اماکن پرازدحام و شلوغ، حضور نیافتن در بیمارستان برای ملاقات و ضدعفونی کردن ابزارها و لوازم کار به مردم توصیه می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: هنگام عطسه و سرفه دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی یا قسمت بالای آستین بپوشانید و دستمال مصرف شده را فوری پس از استفاده در یک کیسه نایلونی قرار داده و پس از گره زدن در سطل زباله بیندازید.
وی افزود: از مالیدن و تماس دست آلوده با چشم‌ها، بینی و دهان خودداری کنید و هنگام احوال‌پرسی از دست دادن، آغوش گرفتن و بوسیدن خوداری کنید و از تماس نزدیک با کسانی که علایم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارند پرهیز کنید.
شکیبا از افرادی که علایم شبیه به سرماخوردگی و آنفلوانزا دارند خواست تا در منزل استراحت کنند و از حضور در اجتماعات و ملاقات با دیگران بپرهیزند.

انتهای پیام
captcha