۳۵۰۰ زائر کرمانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
کد خبر: 3881580
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
در قالب ۲۵ کاروان؛

۳۵۰۰ زائر کرمانی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت کرمان گفت: از این استان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۲۵ کاروان به حج اعزام خواهند شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمود عرب‌نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان امروز چهارشنبه، 7 اسفندماه در نشست خبری به‌مناسبت برگزاری حج تمتع ۹۹ گفت: مراحل ثبت‌نام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاران حج تمتع که در سال‌های قبل ثبت‌نام کرده‌اند برای تشرف در حج سال ۹۹ فراهم شده است.

وی افزود: بر اساس جلسات حضور و مذاکراتی که تا به امروز سازمان حج و زیارت کشور با سازمان حج عربستان داشته، الحمدالله در روند برنامه‌های حج سال آینده مشکل خاصی وجود ندارد و مذاکرات با موفقیت انجام شده است.

عرب‌نژاد بیان کرد: گروه‌هایی از حج و زیارت در مکه و مدینه مستقر و در حال پیداکردن و قرارداد بستن با هتل‌ها برای حج سال آینده هستند.

وی تصریح کرد: فرآیند ثبت‌نام حج سال آینده که زائران باید انجام دهند شامل انتخاب کاروان، ثبت‌نام و پرداخت مرحله اول هزینه حج به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت کرمان اظهار کرد: برای انتخاب کاروان نیاز به حضور زائران در دفاتر زیارتی در روزهای اول ثبت‌نام‌ نیست.

وی بیان کرد: زائرانی که قبلاً در سامانه reserv.haj.ìr وارد شده و اصلاح اطلاعات کرده‌اند باید از روز جمعه، ۹ اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح که ثبت‌نام سراسری حج تمتع شروع خواهد شد وارد همان سامانه شوند و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و به مرور زمان به دفاتر زیارتی و مدیران ما مراجعه و مدارک را تحویل دهند و ثبت‌نام نهایی آن‌ها انجام شود.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۲۵ کاروان به حج اعزام خواهد کرد، گفت: دارندگان قبوض ودیعه‌گذار تا تاریخ ۳۱ فروردین سال ۸۶ ثبت‌نام و دیعه‌گذاری کرده‌اند در محله اول می‌توانند وارد سامانه شوند و برای حج تمتع ۹۹ ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: چنان‌چه ظرفیت کاروان‌ها تا تاریخ ۳۱ فروردین ۸۶ تکمیل نشد از تاریخ ۲۱ اسفند سال جاری ظرفیت جدید یعنی تا ۱۵ اردیبهشت ۸۶ به مردم اعلام خواهیم کرد تا برای ثبت‌نام اقدام کنند و مرحله دوم به‌صورت روزشمار است که از طریق سازمان حج و زیارت و اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عرب‌نژاد بیان کرد: به دلیل نوسانات ارز، هنوز مبلغ نهایی حج تمتع سال ۹۹ اعلام نشده است، چیزی که فعلاً اعلام شده این است که زائران در قسط اول باید مبلغ ۲۵ میلیون تومان از طریق سامانه واریز کنند و نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها نیست، در قسط اول سود دوران سپرده‌گذاری محاسبه و از ۲۵ میلیون تومان کم می‌شود و مابقی را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان اظهار کرد: توصیه داریم زائران حج تمتع سال آینده از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند و زائرانی که گذرنامه دارند باید اعتبار آن، تا ۳۰ دی سال آینده باشد.

عرب‌نژاد افزود: به‌ علت حوادثی که بعد از اربعین در کشور عراق اتفاق افتاد تقریباً سفر به کربلا تعطیل شد و چند روزی دوباره راه‌اندازی شد؛ اما به‌علت بیماری کرونا تعطیل شده است.

وی ادامه داد: از تاریخ ۲۴ اسفند سال جاری تا ۳۱ فروردین سال آینده سفرهای نوروزی عتبات انجام می‌شود که منوط به کاهش بیماری کرونا است و همچنین اگر دولت عراق مجوز حضور زائران ما را در کشور خود بدهد ما آمادگی داریم ‌پروازهای زمینی و هوایی را در ایام نوروز شروع کنیم.

عرب‌نژاد بیان کرد: در صورتی که مردم کرمان از سفر به سوریه و زیارت مرقد حضرت زینب(ع) استقبال کنند ما آماده هستیم از پایان اسفندماه پرواز در هر ماه به مدت یک هفته به‌صورت چرخشی با استان‌های همجوار را راه‌اندازی کنیم.

وی تأکید کرد: برای حج تمتع، کاروان‌هایی از شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، زرند، شهربابک، سیرجان، بردسیر، انار، بم و جیرفت اعزام می‌شوند و در شهرستان‌هایی که کاروان نداریم افراد باید با کاروان شهرستان‌های همجوار اعزام شوند.

انتهای پیام
captcha