نقش ورزش در گسترش امر به‌ معروف
کد خبر: 3881650
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
حجت‌الاسلام کریمی مطرح کرد:

نقش ورزش در گسترش امر به‌ معروف

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: قشر عظیمی از جامعه، ارتباط عمیقی با ورزش دارند و به همین علت استفاده از ورزش در اشاعه معروفات نقش مؤثری دارد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن کریمی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان صبح امروز، هفتم اسفندماه، در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان، اظهار کرد: امر به ورزش طبق تعالیم دینی و اسلامی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مصادیق معروفات در جامعه است، زیرا جامعه‌ای که دارای جسم سالم باشد از روح سالم نیز برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اهمیت ورزش می‌طلبد در این زمینه، تلاش‌های مضاعفی انجام شود. ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه امر به‌ معروف و نهی منکر در اداره ورزش و جوانان وجود دارد، وجود نیروهای جوان و پرانرژی باعث افزایش و توجه بیشتر این قشر به امور فرهنگی، از جمله امر به‌ معروف و نهی از منکر می‌شود.

کریمی ادامه داد: هدف و رویکرد اصلی در ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر به وجود آوردن روحیه مطالبه‌گری و احساس مسئولیت است و تلاش می‌کنیم این دو مطلب را در همه اقشار به وجود آوریم. اگر جامعه‌ای مطالبه‌گر باشد، انحراف در آن جایگاهی ندارد و در صورت وجود برخی انحرافات نیز انسان‌هایی وجود دارند که جلوی تندروی‌ها را می‌گیرند.

وی با بیان اینکه قشر عظیمی از جامعه ارتباط عمیقی با ورزش دارند و به همین علت استفاده از ورزش در اشاعه معروفات، به منظور ارتباط و الگوسازی مناسب در زمینه فرهنگی در جامعه نقش مؤثری دارد، افزود: ورزش روحیه استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و مطالبه‌گری را بر اساس الگوهای موفق در جامعه نهادینه کرده و بی‌تفاوتی را در جامعه نسبت به موضوعات و مشکلات اجتماعی و اقتصادی و غیره از بین می‌برد.

انتهای پیام
captcha