بهره‌مندی ۱۲۲۰ مددجوی چالوسی از خدمات درمانی و بهداشتی
کد خبر: 3881662
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

بهره‌مندی ۱۲۲۰ مددجوی چالوسی از خدمات درمانی و بهداشتی

رئیس کمیته امداد چالوس گفت: به ۱۲۲۰ مددجوی تحت حمایت در این شهرستان خدمات درمانی و بهداشتی به ارزش ۵۵۸ میلیون تومان ارائه شد.

1220 مددجوی چالوسی از خدمات درمانی و بهداشتی بهره‌مند شدندمحمد قمی، رئیس کمیته امداد چالوس، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: سلامتی نعمت بزرگ الهی در زندگی انسان و یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد تامین سلامت و مراقبت‌های بهداشتی مددجویان است.

وی افزود: خدمات ارائه شده به مددجویان تحت حمایت در چالوس در زمینه اجرای طرح هم‌سفره و تامین سبد غذایی برای رفع سو تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار، تجهیزات توانبخشی و درمان بیماران صعب‌العلاج، پرداخت حق بیمه اجتماعی مددجویان، فعالیت ارتقای شاخص‌های بهداشتی و در زمینه کمک هزینه بیمه مکمل بوده است.

رئیس کمیته امداد چالوس  با بیان اینکه، این خدمات به مددجویان ساکن در مناطق محروم نیز ارائه شد، تصریح کرد: در چالوس 2 هزار و ۴۹۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

قمی با بیان اینکه، فعالیت‌های این نهاد برای تسهیل اشتغال مددجویان منحصر به پرداخت وام خوداشتغالی نیست، اظهار کرد: تلاش برای کاریابی مددجویان مستعد توسط کارفرمایان و صاحبان کسب‌وکار‌های با ثبات از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد بوده و برای تحقق آن تسهیلات و بسته‌های تشویقی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به ازای استخدام هر مددجوی تحت حمایت یک بسته تشویقی شامل؛ پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی به مدت دو سال و یا وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی به کارفرمایان پرداخت می‌شود که در این طرح حداکثر برای استخدام ۱۰ مددجو، تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به کارفرمایان تعلق می‌گیرد و در مناطق محروم کارفرمایان از هر دو بسته تشویقی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس کمیته امداد چالوس ارائه آموزش در حوزه اشتغال را از دیگر برنامه‌های این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان دانست و تصریح کرد: ۱۳۵ نفر از مددجویان در سه سطح مقدماتی، مهارتی، پایدارسازی و توسعه در راستای توانمند‌سازی از برنامه‌های آموزشی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha