تقویت اعتماد به نفس؛ کاهنده ابتلا به بیماری کرونا
کد خبر: 3883362
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

تقویت اعتماد به نفس؛ کاهنده ابتلا به بیماری کرونا

رئیس نظام روان‌شناسی استان زنجان با تأکید بر داشتن مدیریت استرس در خانواده توسط والدین گفت: اعتماد به نفس بالا و باور به توانمندی خود می‌تواند در رابطه با کاهش و پیشگیری از ویروس کرونا موثر باشد.

تقویت اعتماد به نفس؛ کاهنده ابتلا به بیماری کرونااباذر چراغی، رئیس نظام روان‌شناسی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: انسان در طول زندگی ممکن است با بحران‌های متعددی مواجه شود که در این شرایط مدیریت حالات روحی و استرس از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به تأثیر تلقین در افراد بیان کرد: افراد باید در هنگام شنیدن اخبار یا اطلاعات در مورد هر پدیده یا بیماری تلقین را کنار بگذارند و با روش‌های مختلف خود را از اتفاقات و افکار منفی دور نگه دارند که یک روانشناس می‌تواند با تمرین‌های مخصوص به هر فرد به آن‌ها کمک کند.

این روانشناس با اشاره به اینکه تلقین‌پذیری در مواردی از طریق خود افراد خانواده یا از طریق فضای مجازی و گروه‌های خاصی در افراد به وجود می‌آید، ابراز کرد: افرادی که دچار تلقین‌پذیری و وسواس هستند باید مراقبت کنند، زیرا احتمال اینکه تلقین‌پذیری به وسواس تبدیل شود، بسیار زیاد است.

رئیس نظام روان‌شناسی استان زنجان تصریح کرد: وقتی فردی دچار استرس می‌شود، مکانیزم بدن خود به خود در برابر ویروس‌ها ضعیف می‌شود، به طوری که افراد دارای استرس بالا بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها قرار می‌گیرند و امکان اینکه این استرس بالا مکانیزم دفاعی بدن را ضعیف کند، بالا است.

وی انجام فعالیت‌هایی همچون ورزش، تمرین‌های ذهنی، استفاده از غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین C و کم کردن مصرف کافئین را در آرامش روحی و کاهش استرس مهم خواند و افزود: افراد نباید به محتواهای بیهوده فضای مجازی توجه کنند و به آن‌ها دامن بزنند و فقط توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند.

چراغی با اشاره به اینکه داشتن اعتماد به نفس بالا و باور به توانمندی خود می‌تواند در رابطه با کاهش و پیشگیری از ویروس کرونا موثر باشد، خاطرنشان کرد: بیماری کرونا جدید بوده و درمان و واکسن ندارد و افراد باید با رعایت بهداشت فردی و آداب تنفسی از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنند.

وی به مدیریت استرس در خانواده توسط والدین تأکید کرد و گفت: والدین می‌توانند برای کودکان در خانه برنامه‌های مشخصی داشته باشند تا اوقات فراغت و وقت‌های خالی خود را پر کنند و مانند یک روانشناس در خانه، مدیریت اضطراب در اعضای خانه را به دست گیرند.

انتهای پیام
captcha