همکاری الازهر برای مهار کرونا
کد خبر: 3883722
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

همکاری الازهر برای مهار کرونا

مرکز اسلامی الازهر مصر برای مهار کرونا با وزارت بهداشت این کشور همکاری کرده و آخرین تحولات مربوط به این بیماری را از این وزارتخانه جویا می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه «المصریون»، اسامه الحدیدی، مدیر مرکز جهانی فتوای الازهر در گفت‌و‌گوی تلفنی با برنامه «الیوم» شبکه ماهواره‌ای «دی. ام. سی» مصر از همکاری الازهر با وزارت بهداشت این کشور به منظور آگاهی از آخرین تحولات مربوط به ویروس کرونا خبر داد.

وی افزود: بر بیمار کرونایی حرام است که نماز را به جماعت اقامه کند تا موجب ضرر رساندن به دیگر مردم نشود.

الحدیدی همچنین با اشاره به حضور هیئتی از وزارت بهداشت مصر در دفتر معاون الازهر تصریح کرد: در دیدار با این هیئت توافق شد که الازهر به منظور آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه کرونا، به نقش خود عمل و برنامه‌هایی آموزشی و مشاوره‌ای اجرا کند.

مدیر مرکز جهانی فتوای الازهر درباره منع نماز جمعه به دلیل کرونا نیز گفت: این امر تنها به مفتی یا عالم دین مربوط نمی‌شود و در مباحث پزشکی مفتی باید در جلسات پزشکی حضور یابد تا بتواند همه جوانب را سنجیده و فتوا صادر کند.

الازهر همچنین اعلام کرده است که هیچ یک از بیماران کرونایی در مصر از طلاب این مرکز نیستند؛ این در حالی است که پیش از این شایعه‌هایی مبنی بر ابتلای طلاب الازهر به کرونا منتشر شده بود.

طبق آخرین اخبار اعلام‌شده، وزارت بهداشت مصر از کشف 12 بیمار کرونایی از میان مسافران یک کشتی تفریحی از رود نیل خبر داده است و پیش از نیز سه نفر در این کشور کرونای مثبت اعلام شده بودند.

انتهای پیام
captcha