درهای ارتباط با خدا هميشه باز است
کد خبر: 3883863
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۴

درهای ارتباط با خدا هميشه باز است

امام جمعه موقت قزوين گفت: شيوع كرونا تنها مربوط به کشور ما نیست بلکه همه کشورها به نحوی با این موضوع درگیر شده‌اند؛ در حال حاضر بنا به توصیه‌های پزشکی و ضرورت‍های پیش آمده نمی‌توانیم در مسجد معتکف شویم اما بايد بدانیم درب رابطه با خداوند باز است، در دین اسلام تأکید شده که حتی در خانه و كنج دل نیز می‌توان با خداوند ارتباط برقرار کرد و هیچ آداب خاصی نیاز نیست.

درب ارتباط با خدا هميشه باز است

حجت الاسلام‌والمسلمين علی قابل، امام جمعه موقت قزوین، در گفتگو با ايكنا از قزوين،‌ با اشاره فضیلت ماه مبارک رجب اظهار کرد: ماه رجب در روایات اهل بیت (ع) به عنوان رجب العصب یاد شده است به این معنا که رحمت الهی در آن چنان تند است كه بر بندگان ریزش شود لذا باید آن را قدر دانست.

وی افزود: سه ماه رجب شعبان و رمضان به عنوان ماه های نیایش مطرح است و پیامبر اکرم (ص) ماه رجب را ماه خداوند، شعبان را ماه خود و رمضان را ماه بندگان و امت خود عنوان کرده و فرموده اند درهای رحمت الهی در ماه رجب باز و در ماه شعبان نیز مردم با تمسک به اهل بیت (ع) خود را برای دریافت برکات ماه رمضان آماده می کنند.

حجت الاسلام قابل تصریح کرد: در روز سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب تاکید بر اعتکاف صورت گرفته و به معنای خلوت کردن با خداوند و از دیگران بریدن و به خداوند وصل شدن است.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور بیان کرد: این گونه بیماری‌ها نشان می دهد که انسان تا چه میزان ضعیف است، خداوند همه قدرت‌ها و حکومت‌ها را درگیر این ویروس کرده است؛ مه نيا با نقشه کشی برای مقابله با آن در تلاش است اما بشر اگر می‌خواهد رنگ سعادت ببيند و زندگی سالم داشته باشد و از مواهب الهی برخوردار باشد باید ارتباط خود را با مبدا این عالم گسترش دهد.

امام جمعه موقت قزوين تصريح كرد: خداوند در مقابل این بیماری و هزاران بیماری دیگر نشان داده که بشر چه میزان ضعیف است و همان خداوندی كه ضعف بشر را به نمایش گذاشته راه نجات را نيز نشان خواهد داد.

وی با اشاره به اينكه در دعای پرفیض ماه رجب می‌خوانيم همه خیرات به دست خداوند است، افزود: در موقعیت‌هایی كه امروز دچار آن هستيم بیشتر از همیشه نیاز خود را به خداوند و ارتباط با این پناهگاه بزرگ احساس می‌کنیم. خداوند در صلوات شعبانیه امام سجاد (ع) می فرماید اهل بیت (ع) یعنی پناهگاه و مرجع آرامش و می‌توانند ما را از بلایا نجات دهند.

حجت‌الاسلام قابل بيان كرد: شيوع كرونا تنها مربوط به کشور ما نیست بلکه همه کشورها به نحوی با این موضوع درگیر شده اند؛ در حال حاضر بنا به توصیه‌های پزشکی و ضرورت‍های پیش آمده نمی‌‍توانیم در مسجد معتکف شویم اما بايد بدانیم درب رابطه با خداوند باز است در دین اسلام تاکید شده که حتی در خانه و كنج دل نیز می‌توان با خداوند ارتباط برقرار کرد و هیچ آداب خاصی نیاز نیست و هر زمان که بخواهیم می‌توانیم با خداوند ارتباط را برقرار کنیم.

وی افزود: البته گاهی نیز خداوند مقرر کرده براساس قوانین ارتباط برقرار شود برای مثال نمازهای پنج‌گانه ولی برای دعا تاکید دارد که هر زمان خواستیم و اراده کردیم می‌توانیم با خداوند ارتباط برقرار کنیم، اهل بیت (ع) برای ما راه‌هایی را جهت ارتباط بیشتر با خداوند معرفی کرده‌اند برای مثال دعای هفتم صحیفه سجادیه که مقام معظم رهبری به مردم توصیه کردند را می‌توان نمونه‌اي از اين راه‌های ارتباطی دانست.

امام جمعه موقت قزوين گفت: مردم باید از فرصت‌ها استفاده کنند زیرا سفارش شده است که حتماً سجده كه خلوتگاه بنده با خداوند است غنیمت بشماریم، توصیه شده است در دعا تنها خود را نبينيم مثلاً اگر کسی برای مریض خود دعا می‌کند دعای خود را برای تمامی بیماران قرار دهد، برای تمامی بیماران سایر ملت‌ها دعا کند تا بلا و مصیبت از تمام مردم دور شود، بنابراین توصیه این است برای همه به ویژه کسانی که فریادرسی ندارند دعا كنيد.

وی در ادامه تصريح كرد: مردم ما یک ملت نمونه هستند و در بسیاری از حوادث جلوه‌های ویژه از حضور، آگاهی و شعور مردم را شاهد هستیم، در حوادث مختلف مثل سیل، زلزله و همین شيوع کرونا که امروز در کشور وجود دارد شاهديم که مردم در صحنه هستند و کمک‌های بسیاری انجام می دهند، همه اینها از ملت ما یک ملت نمونه و دارای فضیلت‌های اخلاقی و انسانی به نمایش گذاشته است.

حجت‌الاسلام قابل در پايان بيان كرد:‌ در حال حاضر شاهد تلاش پزشکان و پرستاران در کشورمان هستیم كه بسیجی وار تلاش می کنند و خود را برای سلامت مردم به آب و آتش می‌زنند، از خداوند برای اين پزشکان و پرستاران متعهد و با اخلاص نصرت و موفقیت می‌خواهيم.

انتهای پیام
captcha