مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) مجری طرح «خانه‌های نهج‌البلاغه»
کد خبر: 3883973
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) مجری طرح «خانه‌های نهج‌البلاغه»

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کاشان، طرح خانه‌های نهج‌البلاغه را در 20 خانه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مناطق و محلات کاشان راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده به ارائه گزارشی جامع از طرح خانه‌های نهج‌البلاغه و فعالیت‌های مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) پرداخت.

حسن‌زاده گفت: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان از شهریورماه ۹۷ در راه اعتلای فرهنگ نهج‌البلاغه برای نخستین بار در کشور به اجرای طرح «خانه‌های نهج البلاغه» در کاشان و سایر شهرها با شعار «شما هم می‌توانید یک خانه نهج‌البلاغه داشته باشید»، پرداخت.

وی افزود: هم اکنون این طرح در نزدیک به ۲۰ خانه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مناطق و محلات کاشان راه‌اندازی شده است.

مدیر مؤسسه به اهداف کلی برگزاری این طرح اشاره کرد و افزود: توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مناطق و محلات شهرستان با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های نوین، ارتقا سطح کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی با ایجاد زمینه مناسب جهت گسترش مراکز آموزش مضامین و مفاهیم دینی بر اساس کتاب شریف نهج البلاغه در محلات، ارتقا سطح دانش و بینش جامعه، کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و ارتقای سطح سواد جامعه در زمینه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و انس با این سه کتاب شریف از اهداف این طرح است.

حسن‌زاده ادامه داد: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ با هدف تلفیق قرآن و عترت، زدودن غبار غربت از کتاب شریف نهج‌البلاغه، کثرت حافظان نهج‌البلاغه در حد و اندازه حافظان قرآن و الگوسازی عمل به دستورات حضرت علی(ع) در جامعه اسلامی شروع کرد.

وی اجرای طرح خانه‌های نهج‌البلاغه را یکی از چندین فعالیت مؤسسه امیرالمؤمنین برشمرد و در ادامه به صورت تیتروار به دستاوردهای مؤسسه امیرالمؤمنین‌(ع) کاشان در این سال‌ها اشاره کرد.

وی اجرای طرح خانه‌های نهج‌البلاغه را یکی از چندین فعالیت مؤسسه امیرالمؤمنین برشمرد و در ادامه به دستاوردهای مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در این سال‌ها اشاره کرد، اهم آنها شامل تداوم موفقیت در کسب جایگاه مؤسسه برتر کشور برای ۵ سال پیاپی در سال‌های ۱۳۹۲ تا 1396، تربیت بیش از ۵۰ حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع، تربیت بیش از ۱۵۰ نفر حافظ کل قرآن کریم و ۱۵ نفر حافظ صحیفه سجادیه، تربیت بیش از ۱۵۰۰ نفر حافظ قسمت‌هایی از قرآن و نهج‌البلاغه، کسب بیش از ۵۰ مقام برتر کشوری در مسابقات سراسری نهج‌البلاغه، ترویج فرهنگ عمومی نهج‌البلاغه‌خوانی با برگزاری دوره‌های متعدد مسابقه «نخستین بار که نهج‌البلاغه را خواندم»، ترویج فرهنگ مناجات در قالب هیئت حافظان قرآن و نهج‌البلاغه با برگزاری دعای هفتگی کمیل و جلسات دعای عرفه، زیارت اربعین و ... است.

حسن‌زاده ادامه داد: برگزاری بیش از ۲۰ نوع فعالیت متنوع قرآن و عترت در قالب آموزش عمومی و تخصصی، پژوهش و تبلیغ و ترویج، تحت پوشش قرار دادن بیش از ۱۲۰۰۰ عضو ثابت قرآنی، مبتکر و مؤسس نخستین مدارس شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن و نهج‌البلاغه کشور با حضور علاقه‌مندان آشنایی به معارف قرآن و اهل بیت(ع) از سراسر کشور و سایر کشورهای اسلامی، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با راه‌اندازی نخستین مرکز تربیت حافظان قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در جهان تشیع، تربیت بیش از ۱۵۰۰ مربی، معلم و مدیر قرآنی در قالب برگزاری بیش از ۵۰ دوره تربیت مربی، معلم و مدیر قرآنی در رشته‌های متنوع، مبتکر و مجری آئین حفظ‌خوانی قرآن و نهج‌البلاغه برای نخستین بار در کشور از دیگر افتخارات این مرکز است.

مدیرعامل مؤسسه نهج‌البلاغه به دیگر دستاوردهای این مجموعه اشاره و افزود: مجری دوره‌های متعدد تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه و آموزش ترجمه و معارف نهج‌البلاغه، مبتکر و مجری آموزش اشاره نهج‌البلاغه ویژه خردسالان با تألیف دو جلد کتاب حدیث نور(۱ و۲)، انجام فعالیت‌های قرآنی در قالب هفت شعبه مجزا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان اصفهان، راه‌اندازی ۵ واحد مجزا مدارس قرآنی شامل پیش‌دبستان و دبستان جنت با مجوز از اداره کل آموزش و پرورش، راه‌اندازی خانه‌های نهج البلاغه در کاشان و سایر شهرهای کشور از دیگر افتخارات این مرکز است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان  برای ثبت نام در طرح خانه‌های نهج‌البلاغه می‌توانند عدد ۳ را به سامانه ۱۰۰۰۲۴۸۰۰ ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha