مدارس استان کرمان به امکانات بهداشتی مجهز شوند
کد خبر: 3884372
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

مدارس استان کرمان به امکانات بهداشتی مجهز شوند

استاندار کرمان با بیان اینکه تمام مدارس استان کرمان باید به امکانات بهداشتی مجهز شوند گفت: اعتبار مناسب برای این کار اختصاص داده شود و هیچ عذری قابل قبول نیست.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدائی، استاندار کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که  امروز سه‌شنبه، 20 اسفندماه در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد گفت: مصوبات هر جلسه باید تا جلسه بعد دقیقاً اجرایی شود و اگر قابل اجرا نیست دلیل منطقی عدم اجرای آن گزارش شود.

وی با بیان اینکه نمی‌شود در هر جلسه مصوبات را به جلسه بعد موکول کنیم و این مسئله اصلا قابل قبول نیست افزود: تعداد زیادی از مدارس استان به‌ویژه در جنوب سرویس بهداشتی و حصار ندارند.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه رفع این مشکلات باید برای سال آینده پیگیری و برای آن بودجه قرار داده شود تا تمام مدارس به امکانات بهداشتی و سرویس بهداشتی مجهز شوند بیان کرد: تعدادی از مدارس سرویس بهداشتی آنها نیاز به بازسازی دارد تا بهداشتی شود.

وی با ابراز اینکه سلامت دانش‌آموزان بسیار مورد تاکید است و سازمان برنامه و بودجه استان باید اعتبار مناسب برای این کار را اختصاص دهد تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه موظف است برای جلسه آینده شورای آموزش و پرورش آمار دقیقی از نیازمندی مدارس استان نسبت به سرویس بهداشتی ارائه کرده و یا آمار ارائه شده از طرف آموزش و پرورش را راستی‌آزمایی و قبول کند که اعتبار اختصاص داده شود و هیچ عذری قابل قبول نیست.

فدائی با اشاره به اینکه نیاز به حصار مدارس استان نیز باید بررسی شود گفت: در جلسه بعد باید مشخص شود که چند متر حصار باید در مدارس احداث شده و تعداد مدارس فاقد حصار گزارش شود.

وی با بیان اینکه در زمان بازگشایی مدارس آموزش و پرورش نسبت به تهیه مواد شوینده و ضدعفونی کننده اقدام کند افزود: تمهیدات لازمبرای بازگشایی مدارس را از الان باید فراهم کرد.

استاندار بر آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی در این شرایط تأکید کرد و گفت: آموزش نباید تعطیل شود و این تعطیلی‌ها باید در آینده جبران شود تا دانش‌آموزان از درس خود عقب نمانند.

وی با بیان اینکه چاره‌ای جز تعطیلی مدارس در شرایط کرونا را نداریم افزود: باید از فرصت ایجاد شده استفاده کرد تا وقت دانش‌آموزان در خانه هدر نرود و با آموزش پر شود.

فدائی با عنوان اینکه صدا و سیما باید همکاری جدی کند و برنامه‌های آموزشی مناسب دانش‌آموزان را ارائه بدهد تأکید کرد: نباید اجازه بدهیم وقت خالی دانش‌آموزان باعث ضرر جامعه شود و بازبودن مدارس در تابستان نیز یک پیشنهاد است اما زود است که راجع بع آن تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام
captcha