تأثیر کرونا بر اهدای خون / انتقال خون نیازمند همکاری شهروندان یزدی
کد خبر: 3885985
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

تأثیر کرونا بر اهدای خون / انتقال خون نیازمند همکاری شهروندان یزدی

مدیر روابط‌عمومی اداره کل انتقال خون استان یزد با اشاره به فعالیت مراکز انتقال خون در ایام تعطیلات نوروز گفت: شیوع کرونا در استان باعث کاهش مراجعه اهداکنندگان به مراکز انتقال خون و در نهایت باعث کاهش ذخایر انتقال خونی شده است.

تاثیر کرونا بر اهدای خون/ انتقال خون نیازمند همکاری شهروندان یزدیجواد فلاحتی، مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا یزد، با اشاره به اینکه شیوع کرونا در استان باعث کاهش مراجعه اهداکنندگان به مراکز انتقال خون شده اظهار کرد: کاهش مراجعه اهداکنندگان منجر به کاهش ذخایر انتقال خونی در استان شده است.

وی ادامه داد: از شهروندان و مردم دارالعباده استان که شرایط اهدای خون را دارند، دعوت می‌شود همانند گذشته این اداره کل را در این زمینه یاری کنند تا در راستای رفع نیازهای خونی و فرآورده‌های خونی بتوان به مردم خدمات ارائه شود.

فلاحتی با اشاره به فعالیت مراکز انتقال خون در ایام تعطیلات نوروز بیان کرد: مرکز خونگیری واقع در میدان ابوذر در روزهای 29 اسفندماه 98، دوم، سوم، چهارم و دوازدهم فروردین 99 از ساعت 8 الی 13 میزبان مراجعه‌کنندگان است. همچنین مرکز شهرستان اردکان نیز در روزهای چهارم و دوازدهم فروردین 99 از ساعت 8 تا 13 آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

وی یادآور شد: در روزهای عادی مرکز انتقال خون یزد واقع در صفاییه، از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ و مرکز ثابت خونگیری آزادشهر نیز از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ و همچنین مراکز خونگیری شهرستان‌ اردکان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و شهرستان میبد از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ آماده خونگیری هستند.

مدیر روابط عمومی انتقال خون با اشاره به پویش اهدی خون گفت: با توجه به اینکه در هفته پایانی سال هستیم و در آستانه چهارشنبه‌سوری به جای انجام حرکات خطرناک، از همه همشهریان عزیز دعوت می‌کنیم تا با مراجعه به مراکزخونگیری و اهدای مقداری از خون خویش، جلوه‌ای ماندگار از خود به یادگار بگذارند.

انتهای پیام
captcha