زنجان جزء 3 استان برتر در طرح غربالگری کرونا است
کد خبر: 3886889
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

زنجان جزء 3 استان برتر در طرح غربالگری کرونا است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به اختصاص آمبولانس‌های ویژه برای انتقال بیماران مشکوک به عفونت‌های تنفسی گفت: زنجان جزء 3 استان برتر در طرح غربالگری کرونا است.

زنجان جزو 3 استان برتر در طرح غربالگری کرونا استبه گزارش ایکنا از زنجان، اصغر جعفری‌روحی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان، شب گذشته، 2 فروردین‌ماه در نشست خبری که شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: طبق دستور وزارت بهداشت، انتقال همه بیماران مبتلا به عفونت‌های تب‌دار تنفسی، چه از درب منزل و چه بین‌بیمارستانی، باید با آمبولانس‌های اورژانس 115 انجام شود و دیگر آمبولانس‌های خصوصی مجاز به این کار نیستند.

وی ادامه داد: آمبولانس‌های خاصی در استان برای این منظور پیش‌بینی شده که از انتقال دیگر بیماران سکته مغزی و قلبی یا تصادفی مجزا است و دارای وسایل حفاظت فردی بوده و بعد از منتقل کردن بیمار، در جایگاه ویژه گندزدایی برای جابه‌جایی مریض بعدی آماده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه انتقال بیمار به صورت سالم و جلوگیری از شیوع بیماری به دیگران از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: در حال حاضر 3 دستگاه آمبولانس در شهر زنجان و یک دستگاه آمبولانس در هر کدام از شهرستان‌های دیگر برای انتقال بیماران عفونت‌های تنفسی فراهم شده که در صورت افزایش شمار بیماران تعداد دستگاه‌های بیشتری به این امر اختصاص می‌یابد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه حجم تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ از شروع بحث کرونا بیشتر شده است، به طوری که بالای ۲۵ هزار تماس طی یک ماه گذشته داشته‌ایم، ادامه داد: ۴۳۵ مورد از تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس شده و قسمت اعظمی نیز جزء موارد نگرانی‌های مردم بود که با راهنمایی پزشک اورژانس، همکاران ستاد هدایت و کارشناسان پرستاری مرتفع شد.

وی به فعالیت ستاد هدایت درمان اشاره کرد و گفت: این ستاد وظیفه هدایت درمان درست بیماران را برعهده دارد که کادر درمانی با سابقه بالا مسئولیت آن را بر عهده گرفتند و در ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نیز با جمع‌آوری آمار، اطلاع به مراجع‌ ذی‌ربط و ارائه راهکار برای کاهش مبتلایان و انجام اقدامات موثر برای بهبود بیماران در تلاش هستند.

روحی در مورد کنترل مسافران در مبادی ورودی شهرها ابراز کرد: مسئولیت اصلی این کار بر عهده نیروی انتظامی و هلال احمر است اما اورزانس نیز تا حد توان کمک‌هایی را در این راستا ارائه می‌دهد که با تب‌سنجی و پرسیدن شرح حال آن‌ها افراد مشکوک به کرونا غربالگری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه زنجان در طرح غربالگری بیماری کرونا پیشرو بوده و جزء سه استان برتر کشور است، خاطرنشان کرد: امید است با طرح غربالگری بیماری کرونا و ایجاد سامانه‌های تماس تلفنی، بار مراجعات به اورژانس و بیمارستان کمتر شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس، طرح بسیج سلامت نوروزی برای تشویق مردم به در خانه ماندن کمرنگ شده و بیشتر تمرکز روی مدیریت پیشگیری و کنترل کرونا ویروس است.

انتهای پیام
captcha