پروانه فعالیت تشکل‌های قرآنی سازمان دارالقرآن تمدید اعتبار شد
کد خبر: 3887928
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
در راستای جلوگیری از ترددهای کم‌ضرورت؛

پروانه فعالیت تشکل‌های قرآنی سازمان دارالقرآن تمدید اعتبار شد

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از تمدید تاریخ اعتبار پروانه‌های فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت تحت نظارت این سازمان تا اول تیرماه سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و لزوم حذف ترددهای کم‌ضرورت در مسیر صیانت از سلامت عمومی، سازمان دارالقرآن الکریم تاریخ اعتبار پروانه‌های فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت تحت نظارت این سازمان را تا اول تیرماه سال جاری تمدید کرد.
وی تصریح کرد: در این راستا پروانه‌های فعالیتی که تاریخ اعتبار آن‌ها منقضی شده یا طی هفته‌‎های آینده به اتمام برسد، تا تاریخ فوق نیازی به تمدید ندارند و همچنان معتبر خواهند بود. از این رو مدیران محترم تشکل‌های قرآنی هرگونه اقدام و ارسال برای تمدید مجوزها را به بعد از تاریخ مذکور موکول کنند.
در بخشنامه ابلاغی سازمان دارالقرآن به استان‌ها در مورد استمرار خدمات تشکل‌های قرآنی از طرق غیرحضوری و توجه به تعهدات داده شده نسبت به قرآن‌آموزان آمده است: «باتوجه به تعطیلی‌های به وجود آمده و فراغت بسیاری از آحاد جامعه، در مسیر بهره‌گیری از فرصت مغتنم پیش آمده و تبدیل تهدید به فرصت، تشكل‌های قرآنی كمافی‌السابق با روحیه جهادی و انقلابی و به مدد رحمت واسعه الهی در ماه‌های پرفضیلت رجب و شعبان، تلاش خود را در مسیر توسعه فرهنگ قرآن و عترت(ع) و تبیین مضامین بلند و امیدآفرین کلام وحی از طریق غیرحضوری به ویژه فضای مجازی ادامه دهند.
با توجه به تعطیلی تشکل‌های قرآنی و عدم امکان ارائه خدمات حضوری، تشکل‌های قرآنی باید به تعهدات خود نسبت به مخاطبان متعهد بوده و ارائه خدمات خود را حتی الامکان از طریق غیرحضوری استمرار دهند و پس از عادی شدن وضعیت، کلاس‌های جبرانی پیش‌بینی کنند. تشکل‌های قرآنی مردمی می‌توانند با موافقت قرآن‌آموزان و در صورت امکان تأخیر در ارائه خدمات و برگزاری برخی دوره‌های آموزشی، ادامه دوره‌های مربوطه را به پس از رفع مشکل موجود موکول کنند.
همه علاقمندان ساحت مقدس قرآن و اهل بیت(ع) همچون گذشته تاریخ، با همدلی و حمایت همه‌جانبه از خدمتگزاران آستان ثقلین، زمینه مساعد برای استمرار حیات و خدمات تشکل‌های قرآنی مردمی را فراهم کنند. سازمان تبلیغات اسلامی نیز حمایت از تشکل‌های قرآنی مردمی و رفع موانع به وجود آمده و تعدیل خسارات وارده بر آن‌ها را وظیفه خود دانسته و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد داشت».

انتهای پیام
captcha