جان باختن 48 نفر کردستانی براثر ابتلا به کرونا
کد خبر: 3887996
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

جان باختن 48 نفر کردستانی براثر ابتلا به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به جان باختن پنج بیمار دیگر مبتلا به ویروس کرونا در کردستان، گفت: با احتساب این آمار در کل ۴۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان فوت کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل لزوم ستاپ مجدد دستگاه بعد از ٣٠ روز، آمار موارد مثبت در دسترس نیست؛ تعداد کل نمونه‌های آزمایش شده ویروس کرونا از ۷۷۱ مورد افراد مشکوک نشان می‌دهد که ۳۴۸ مورد مثبت و ۴۰۶ مورد آن منفی است.
 
وی افزود: موارد مثبت به تفکیک شهرستان‌ها ۱۲۲ نفر در سقز، ۷۱ نفر در بانه، ۷۴ نفر در سنندج، ۲۵ نفر در قروه، ۱۱ نفر در کامیاران، ۱۸ نفر در بیجار، ۱۳ نفر دیواندره، ۸ نفر در مریوان، ۴ نفر در دهگلان و دو نفر در سروآباد اعلام شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بیان کرد: با اقدامات کادر پزشکی و درمانی در استان کردستان، تا هشتم فروردین‌ماه، ۱۰۳ نفر از مبتلایان به کرونا سلامت خود را باز یافته و به زندگی بازگشتند و سه کودک ۵، ۶ و ۸ ساله جزء مبتلایان هستند.
 
وی با اشاره به جان باختن پنج بیمار دیگر مبتلا به ویروس کرونا در کردستان، بیان کرد: با احتساب این آمار در کل ۴۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان فوت شدند. آمار فوت‌شدگان به تفکیک در شهرستان سقز ۱۸ نفر، قروه ۸ نفر، سنندج ۵ نفر، بانه ۸ نفر، بیجار دو نفر، کامیاران دو نفر، مریوان دو نفر و سه نفر در دیواندره بوده است و همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.
 
وی در ادامه هشدار داد که برابر شواهد، در روزهای آینده به دوره پیک و اوج ابتلا در استان کردستان نزدیک می‌شویم. هر برنامه‌ای برای سیزده به‌در یا مراسم مشابه و تجمع و دورهمی و رفت و آمد غیرضروری را تا اعلام وضعیت عادی لغو کنید و برابر دستورات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کنید.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: مردم استان تمام نکات و مسائل بهداشت فردی که این روزها به‌طور مکرر تکرار شده باید کودکان نیز رعایت کنند به‌خصوص در این شرایط که مدرسه و مهدکودک‌ها تعطیل است از حضور کودکان در کوچه‌ها و خیابان‌ها جلوگیری شود.
انتهای پیام
captcha