نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی بر روند مقابله با کرونا نظارت دارند
کد خبر: 3888101
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
قربانی بیان کرد:

نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی بر روند مقابله با کرونا نظارت دارند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تعطیلی مجلس نمایندگان را از وظایف نظارتی خود دور نکرده است، گفت: عمده نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مرتبط بر روند مقابله با کرونا نظارت می‌کنند.

نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی بر روند مقابله با کرونا نظارت دارند/ نمی‌توان زمانی برای پایان پاندمی کرونا در نظر گرفتمحمدحسین قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه علی‌رغم تعطیلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وظایف نظارتی خود را در رابطه با اپیدمی کرونا انجام می‌دهند، اظهار کرد: در حال حاضر کمیسیون‌های مرتبط از جمله کمیسیون بهداشت و درمان، کار‌های کارشناسی و بررسی‌های تخصصی خود را در این رابطه انجام می‌دهند.

وی افزود: برخی از نمایندگان نیز علاوه بر وظایف نمایندگی به صورت مأموریت‌های ویژه که نهاد‌هایی مانند وزارت بهداشت بر عهده آن‌ها گذاشته‌اند در حال انجام وظیفه هستند، اما نباید انتظار داشته باشیم که صحن علنی تشکیل شده و کار‌های مجلس از این طریق انجام شود.

قربانی در رابطه با اطلاع‌رسانی‌ها درباره کرونا و انتقاد برخی کارشناسان از آن گفت: اینکه نام قطره چکانی را بر اطلاع‌رسانی در مورد کرونا می‌گذارند و به آن انتقاد می‌کنند را قبول ندارم، اطلاع‎رسانیِ صحیح همین است که وجود دارد، این مردم هستند که در خط مقدم بحران بوده و باید بر آن غلبه کنند.

وی ادامه داد: کرونا به همه طبقات جامعه ثابت کرد که رنگ، نژاد، جنسیت، فقیر، غنی نمی‌شناسد، امروز بالغ بر ۲۰۰ کشور دنیا درگیر این مسئله هستند، توسعه یافته‌ترین کشور‌ها که در حوزه سلامت، بهداشت و درمان ادعا دارند در برابر این کرونا به زانو درآمده‌اند چنانکه برخی از آن‌ها حتی نمی‌توانند به وظایف خود عمل کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با تأکید بر اینکه این مردم هستند که باید خود را در برابر این بیماری حفظ کنند، تصریح کرد: تمام تلاش‌های دولت این است که در گام اول به درمان بیمارانی که به صورت شدید به این بیماری مبتلا شده‌اند بپردازد و در گام دوم با غربالگری و بیماریابی همچنین ایجاد فاصله اجتماعی این حلقه انتقال را بشکند. براساس پروتکل بهداشت جهانی اگر این حلقه قطع نشود نمی‌توان بیماری را کنترل کرد، یا باید واکسن وجود باشد یا با اجبار مردم را در خانه نگه‌داشت.

قربانی تأکید کرد: تا خود مردم نخواهند، حتی به زور شمشیر هم نمی‌توان این بیماری را کنترل کرد، با وجود تأکیداتی که از سوی دولت برای مسافرت نرفتن نوروزی؛ مردم از 29 اسفند و بدون هیچ ضرورتی بار سفر بستند، لذا نمی‌توان دولت را نقد و به اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی محکوم کرد.

این نماینده مجلس در رابطه با پیش‌بینی پایان پاندمی کرونا نیز گفت: هیچ کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که این پاندمی چه زمان به پایان می‌رسد، با تمام تلاش‌هایی که چین انجام داد و با تمام قوای نظامی و قهریه خود وارد میدان شد و پایان قرنطینه را اعلام کرد در روز‌های گذشته مشاهده شد که مرز‌های خود، فضا‌های عمومی و پارک‌ها را بسته است. وقتی با فضای این چنینی مواجه می‌شویم نمی‌توانیم زمانی را برای پایان اپیدمی در نظر بگیریم مگر اینکه واکسنی برای آن پیدا شود. در حال حاضر که می‌گوییم بیماری آبله ریشه‌کن شده همچنان ویروس آن موجود است، اما واکسن آن وجود است به همین دلیل نگرانی در مورد آن وجود ندارد؛ لذا برای یک ویروس که به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده است نمی‌توان زمانی برای آن در نظر گرفت، باید دانشمندان و نخبگان بر روی آن کار کنند و واکسنی برای آن تهیه کنند تا بتوان به پایان آن فکر کرد.
انتهای پیام
captcha