شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۵۸۲ نفر رسید
کد خبر: 3888455
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۵۸۲ نفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: آزمایش ابتلا به کووید ۱۹ برای ۵۸۲ نفر در استان زنجان مثبت اعلام شده و تاکنون ۳۹۳ بیمار بهبود قطعی یافته‌اند.

شمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 582 نفر رسیدبه گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا آرمانی‌کیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، شب گذشته، 12 فروردین‌ماه در نشست خبری که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 646 نفر در استان زنجان مشکوک به بیماری کووید 19 بودند که آزمایش یک سوم این جمعیت معادل 582 نفر مثبت اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه 2 درصد مبتلایان به این بیماری فوت کردند، ابراز کرد: 18 درصد از بیماران مبتلا به کووید 19 دارای علائم سخت بوده و میزان مرگ و میر بین آن‌ها نیز زیاد است و در عین حال 393 بیمار قطعی نیز بهبود یافتند.

این مسئول به ماندن در خانه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: 85 درصد مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند اما همه مشکلات مربوط به رفتار 15 درصدی از جامعه است که برای کنترل این افراد ناچار به استفاده از قوه قهریه حاکمیتی هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه بیماری کووید 19، دوره کمون 14 روزه دارد، بیان کرد: در این بازه زمانی اگر شخصی آلوده باشد، ممکن است علائم آن بروز کند و از خفیف تا شدید باشد، ولی دوره انتقال ویروس بیشتر است.

وی ادامه داد: افرادی که در 14 روز و یا بیشتر در خانه مانده‌اند باید بدانند که هر چند آن‌ها رعایت کرده‌اند ولی باید به مراقبت از خود ادامه دهند و همچنان در خانه بمانند؛ چرا که ممکن است دیگران رعایت نکرده باشند.

آرمانی‌کیان با بیان اینکه عدم رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های مسئولان امر سبب بروز پیک همه‌گیری می‌شود، بیان کرد: اگر تعداد بیماران بیشتر از تجهیزات بیمارستانی باشد، نمی‌توان خدمات قابل قبول ارائه کرد از این رو باید از ورود به مرحله پیک تا آن جا که لازم باشد پیشگیری شود.

وی به وضعیت روحی افرادی که عزیزان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند، اشاره و تصریح کرد: فعالیت کمیته سلامت روان از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا اقداماتی شامل تدوین شیوه‌نامه و ارائه آموزش‌های مورد نیاز به این افراد در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha