روز شنبه در چین عزای عمومی اعلام شد
کد خبر: 3888797
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

روز شنبه در چین عزای عمومی اعلام شد

به مناسبت ابراز همدردی مردم اقوام مختلف سراسر چین و عزاداری برای قربانیان مقابله با کرونا و کسانی که جان خود را در اثر ابتلای به این ویروس از دست دادند شورای دولتی چین فردا شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تسنیم، به مناسبت ابراز همدردی عمیق مردم اقوام مختلف سراسر چین و عزاداری برای شهدای مقابله با کرونا و کسانی که جان خود را در اثر ابتلای به این ویروس از دست دادند، شورای دولتی چین امروز جمعه با انتشار بیانیه‎ای روز شنبه 16 فروردین را عزای عمومی اعلام کرد.

در این روز، پرچم‎های چین در سراسر کشور و سفارتخانه‎ها و سرکنسولگری‎‌های خارج از کشور به حالت نیمه افراشته در خواهد آمد و تمام فعالیت تفریحی در سراسر کشور متوقف می‎شود. ساعت 10 روز شنبه، مردم سراسر چین 3 دقیقه سکوت می‎کنند و خودروها، قطارها و کشتی ها سوت می‎کشند و زنگ هشدار ضد هوایی نیز به صدا در می‎آید.

استانداری هو بِی نیز اخیراً به 14 نفر از جان باختگان در مقابله با شیوع کرونا از جمله وانگ بین، فنگ شیائو لین، جیانگ شویه چینگ، لیو جی مینگ و لی ون لیانگ لقب شهید اعطا کرد.

این افراد شامل پزشکان، پرستاران، افسران پلیس و کارمندان مناطق مسکونی بودند که در جبهه مقابله با شیوع کرونا فعالیت کرده بودند.

واژه «لیه شی» در زبان چینی معادل شهید است و عالی‎ترین لقب برای شهروندانی است که برای ملت، جامعه و مردم جان خود را فدا کرده‌اند.

ویروس کرونا در چین تاکنون جان 3322 نفر را گرفته و در مجموع 81620 نفر را مبتلا کرده است.
انتهای پیام
captcha