کرونا؛ شوکی جهانی و بازگشت بشریت به فطرت خدایی
کد خبر: 3888838
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
آیت‌الله‌العظمی مدرسی بیان کرد:

کرونا؛ شوکی جهانی و بازگشت بشریت به فطرت خدایی

مرجع تقلید شیعیان در کربلا گفت: اپیدمی جهانی ویروس کرونا شوکی بزرگ بر تمام بشریت وارد و بشر را متوجه خداوند کرد تا از انحرافات و اشتباهات گذشته توبه و آنها را اصلاح کنند. چراکه بازگشت به‌سوی خداوند متعال به معنی بازگشت به عقل و وجدان است.

کرونا؛ شوکی جهانی و عاملی بر توجه بشریت به خداوند / تربیت بر آموزش مقدم باشدبه گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلا، 14 فروردین‌ماه در جلسه سخنرانی هفتگی خود که به‌صورت مجازی برگزار شد، احزاب سیاسی عراق را به کنار گذاشتن اختلافات سیاسی در این شرایط بسیار سخت به خاطر منافع کشور دعوت کرد و گفت: کشور در سطح بهداشتی و اقتصادی با یک اپیدمی بزرگ مواجه است.


این مرجع عالیقدر تقلید با بیان اینکه کشور امانت خداوند سبحان در دست سیاستمداران است، اظهار کرد: متاسفانه برخی از احزاب و سیاستمدران به‌دنبال منافع حزبی هستند، این افراد بدانند که این مسئله محاسبه سخت الهی را در پی خواهد داشت، چراکه عدالت شامل همگی می‌شود. لذا، تمامی سیاستمداران عراقی باید به خاطر منافع کشور در این شرایط سخت، اختلافات حزبی را کنار گذاشته و به گفت‌وگوی جدی و آشتی و مصالحه بر اساس ارزش عدالت روی بیاورند.


آیت‌الله‌العظمی مدرسی شیوع جهانی ویروس کرونا را یک شوک جهانی و بزرگ بر تمام بشریت دانست و گفت: اپیدمی جهانی ویروس کرونا شوکی بزرگ بر تمام بشریت وارد کرد تا بشریت با این شوک انحرافات و نقاط منفی خود را بشناسند و به‌صورت جدی به‌دنبال اصلاح آن باشند.


وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگی که بزرگ‌ترین زرادخانه‌های جنگی جهان را ساختند و مدعی بودند که هیچ قدرتی نمی‌تواند آنها را فلج کند، اکنون از این ویروس کرونا رنج می‌برند و این ویروس کشور آنها را فلج کرده است؛ مسئله‌ای که هیچ کس شش ماه قبل به خاطر سرپوش گذاشتن رسانه‌های جعلی بر حقایق، خطر این ویروس را باور نداشت.


این مجتهد عراقی با طرح این سؤال خطاب به آمریکایی‌ها، گفت: آیا بهتر نبود ایالات متحده آمریکا که هفت تریلیون دلار برای حمله به عراق هزینه کرد، نصف این مبلغ را برای بیمه سلامت ملت خود هزینه کند؟


وی با اشاره به نقاط ضعف کشورهای منطقه از کمبود زیرساخت‌های بهداشتی، اظهار کرد: این ویروس نقاط ضعف کشورهای منطقه از جمله کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و تعداد پزشکان را آشکار کرد، و بشر را متوجه خداوند کرد تا از انحرافات و اشتباهات گذشته توبه و آنها را اصلاح کنند. چراکه بازگشت به‌سوی خداوند متعال به معنی بازگشت به عقل و وجدان است.


معظم له خواستار بازنگری در مدیریت سازمان‌های مسئول کشور در بُعد پزشکی، چه در سطح زیرساخت‌ها مثل بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و یا در سطح انسانی شد و بر ضرورت اختصاص بودجه‌های بیشتر تأکید کرد و گفت: این بودجه‌ها یا کافی نبود یا در امور نادرست صرف می‌شد.


آیت‌الله‌العظمی مدرسی در بخشی دیگر از سخنان خود از تلاش‌های کادر پزشکی که در این دوره در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا مجاهدت و مبارزه کردند، تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: بسیاری از آنان جان خود را در این راه از دست دادند و برخی دیگر روزهای سختی را سپری می‌کنند و زندگی آنان همچون وضعیت رزمندگان در میدان جنگ شده است.

وی بر ضرورت قدردانی از تلاش‌های کادر پزشکی و تکریم آنان و اختصاص بودجه‌هایی که به استخدام آنان منجر شود، تأکید کرد.


این مرجع عالیقدر تقلید در پایان با پیشنهاد راه‌اندازی مراکز مطالعاتی برای بررسی چنین مسائلی در آینده، گفت: باید مراکز مطالعاتی بیشتری در زمینه‌های مختلف برای بررسی راه‌های اصلاح اشتباهات سابق در جامعه و تعیین نقشه راه برای 25 سال آینده در زمینه‌های مختلف تشکیل شود تا نسل‌های آینده به اشتباهات این نسل مبتلا نشوند.


وی یادآور شد: همچنین باید در خصوص اصلاح برنامه تربیتی در مراکز آموزشی و دانشگاهی به‌صورت جدی فکر شود تا تربیت انسان بر آموزش آن مقدم باشد و مسئله فکر کردن به شغل و منفعت شخصی فارغ‌التحصیل بر خدمت به کشور و وطن مقدم نشود.


امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha