تشییع آنلاین در اسپانیا، آزمایش روی آفریقایی‌ها و قرنطینه 91 کشور
کد خبر: 3889058
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
نوآمدهای کرونا از سراسر جهان؛

تشییع آنلاین در اسپانیا، آزمایش روی آفریقایی‌ها و قرنطینه 91 کشور

هر روزه بر تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کووید ـ 19  افزوده می‌شود که در همین راستا اخبار مختلفی همچون تشییع آنلاین در اسپانیا، قرنطینه 91 کشور و آزمایش محققان فرانسوی روی آفریقایی‌ها نیز به گوش می‌خورد.

به گزارش ایکنا؛ هنگامی که خبر ابتلا به کرونا از چین شنیده شد، کسی تصور نمی‌کرد که چنین شیوعی در سراسر جهان پیدا کند. این ویروس نه فقط کشورهای آسیایی، بلکه اروپا و آمریکا را نیز درگیر کرده است.

دولت‌های کشورهای مختلف با روش‌های متفاوت درصدد مبارزه با این ویروس و پیشگیری از ابتلای بیشتر شهروندان خود هستند که قرنطینه شهرها، ماندن در منازل، استفاده از ماسک و دستکش، ارائه توصیه‌های بهداشتی، سمپاشی معابر و خیابان‌ها و ... از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

براساس آماری که هر روز از رسانه‌های مختلف به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد، 3 میلیارد و 900 میلیون نفر، حدود نیمی از جمعیت جهان، هم اکنون در قرنطینه به سر می‌برند. تعداد مبتلایان به کووید ـ 19 از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است و 54 هزار نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

90 کشور تاکنون در قرنطینه قرار گرفته‌اند که آخرین کشور از روز گذشته تا به امروز که به این لیست افزوده شده، تایلند است. این در حالی است که نیمی از مبتلایان در اروپا هستند و 70 درصد قربانیان را شهروندان این قاره تشکیل می‌دهند.

هلند

مقامات هلند اعلام کردند که تعداد تلفات کرونا در این کشور با ثبت ۱۴۸ مورد فوتی، به یک هزار و ۴۸۷ نفر رسیده است. با ثبت یک هزار و ۲۶ مورد مبتلای جدید قطعی، تعداد کل مبتلایان در هلند به ۱۵ هزار و ۷۲۳ نفر رسید.

کانادا

در کانادا نیز افزایش آمار مرگ و میر در اثر کرونا تقریباً ۲۰ درصد افزایش داشته است. براساس اطلاعات وزارت بهداشت این کشور، با افزایش ۱۶ درصدی موارد ابتلا به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان در این کشور به حدود ۱۲ هزار نفر و همچنین آمار فوت‌شدگان ناشی از کووید - ۱۹ با بیش از ۵۰  مورد جدید، به ۱۷۸ نفر رسیده است.

تشییع آنلاین در اسپانیا، آزمایش روی آفریقایی‌ها و قرنطینه 91 کشور

ایتالیا

تلفات کرونا در ایتالیا هم که مرکز شیوع این اپیدمی در اروپا خوانده می‌شود، با ثبت ۷۶۶ مورد مرگ جدید در ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر رسید. ۴ هزار و ۵۸۵ مورد ابتلای جدید در ایتالیا گزارش شده است که تعداد کل مبتلایان در ایتالیا را به ۱۱۹ هزار و ۸۲۷ نفر رساند.

براساس آخرین آمارها، ویروس کرونا بیشتر قربانیان خود را در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، ایالات متحده، فرانسه، انگلیس و چین گرفته است.

افغانستان

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت سلامت افغانستان درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور گفته است که در 24 ساعت گذشته، 85 مورد مشکوک در آزمایشگاه‌های کابل تست داده‌اند که 18 مورد از آنها مثبت بوده و به استان‌های کابل، سمنگان، بلخ، کندز، فاریاب، غزنی و لوگر مربوط می‌شوند. با ثبت این رویدادهای مثبت، تعداد مبتلایان به کرونا به 299 نفر رسیده است.

تشییع آنلاین در اسپانیا، آزمایش روی آفریقایی‌ها و قرنطینه 91 کشور

آفریقا

شبکه تلویزیونی دولتی ال‌سِ‌ای فرانسه سخنان دو پزشک فرانسوی را به‌صورت زنده طی روز پنجشنبه، 14 فروردین پخش کرد. ژان پل میرا، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کوشن پاریس و کمیل لُشت، مدیر پژوهش‌های مؤسسه اینسرم (مؤسسه ملی سلامت و تحقیقات پزشکی فرانسه) از آزمایش واکسن ب‌ث‌ژ روی مردم آفریقا دفاع کردند.

در بخشی از این برنامه، میرا درباره احتمال تأثیر واکسن سل برای تقویت قوای ایمنی بدن در برابر کرونا سخن گفت و افزود: شاید تحریک‌آمیز باشد، آیا نباید این مطالعات را در آفریقا انجام داد؟ جایی که نه ماسکی وجود دارد و نه درمانی. بخش احیا (مراقبت‌های ویژه) هم در کار نیست. چنین کاری شبیه همان کاری است که پیش از این صدها پژوهش درباره بیماری ایدز کردند. می‌دانیم که آنها در معرض بیماری قرار دارند و به همین دلیل روی آنها آزمایش می‌کنیم.

مدیر پژوهش‌های مؤسسه اینسرم هم در پاسخ به این نظر گفت: حق با شماست. ما هم برنامه‌هایی برای این گونه مطالعات در آفریقا داریم. البته این پروژه، منافاتی با آزمایش‌های مشابه مثلاً در اروپا یا استرالیا ندارد.

تشییع آنلاین در اسپانیا، آزمایش روی آفریقایی‌ها و قرنطینه 91 کشور

از زمان پخش این برنامه، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و سیاستمداران و نهادهای غیردولتی فرانسه، سخنان این دو کارشناس را محکوم کردند.

با وجود اطلاعیه اینسرم مبنی بر جعلی بودن خبر مورد نظر، جنجال‌های ناشی از این برنامه، سازمان غیردولتی اس‌او‌اس راسیسم، بزرگترین نهاد مبارزه با نژادپرستی فرانسه با صدور بیانیه‌ای خواستار عذرخواهی شبکه ال‌س‌ای، بیمارستان کوشن و اینسرم شد.

اولیویه فور، دبیرکل حزب سوسیالیست فرانسه هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این حرف‌ها فقط تحریک‌آمیز نبود؛ نمونه حی و حاضر نژادپرستی و استعمارگری بود. آفریقا آزمایشگاه نیست و مردم آفریقا موش صحرایی نیستند.

فرانسه

رئیس پلیس پاریس، پایتخت فرانسه به خاطر سخنانی که درباره بیماران کرونایی بدحال گفته بود عذرخواهی کرد.

سخنان دیدیه لالمان، به قدری در کشور واکنش منفی ایجاد کرد که پرفکتور پاریس (نهاد دولتی فرانسه که فرماندهی پلیس و فرمانداری استان را برعهده دارد) با انتشار بیانیه‌ای از عذرخواهی این پلیس خبر داد. در این بیانیه آمده است: «قصد دیدیه لالمان این نبوده که میان رعایت نکردن مقررات قرنطینه و بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، پیوندی برقرار کند.»

لالمان در برابر دوربین شبکه تلویزیونی ب‌اف‌ام گفته بود: کسانی که امروز بستری هستند و کارشان به مراقبت‌های ویژه کشیده، همان کسانی هستند که در ابتدای قرنطینه عمومی، این قانون را رعایت نکردند. پیوند بسیار ساده‌ای میان این دو موضوع هست.

تشییع آنلاین در اسپانیا، آزمایش روی آفریقایی‌ها و قرنطینه 91 کشور

وی پس از انتشار بیانیه پرفکتور برای توضیح سخنانش گفت: از تمام کسانی که ممکن است از حرف من آزرده شده باشند، معذرت می‌خواهم.

جروم سالومون، رئیس سازمان خدمات بهداشتی درمانی فرانسه نیز طی یک نشست خبری در پاریس اعلام کرد: تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور با افزایش 588 نفر دیگر، طی 24 ساعت گذشته به 6507 نفر رسیده است. همچنین تعداد افراد مبتلا به این ویروس به 64 هزار و 338 نفر رسیده است.

اکوادور

در شهر گوایاکیل اکوادور بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا دچار شده‌اند یا در خیابان یا به تنهایی در خانه بر اثر این بیماری جان می‌دهند.

این شهر بندری که بزرگترین شهر اکوادور بوده و با بیش از دو میلیون و 700 هزار نفر جمعیت حتی از پایتخت کیتو نیز بزرگتر است، تا پیش از این «مروارید اقیانوس آرام» خوانده می‌شد، ولی با رسیدن کرونا از چند هفته پیش به این سو، بیشتر به شهر وحشت شباهت پیدا کرده است.

تشییع آنلاین در اسپانیا، آزمایش روی آفریقایی‌ها و قرنطینه 91 کشور

براساس آماری که منابع دانشگاهی منتشر کرده‌اند، در این زمان به طور میانگین از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱.۳۵ نفر بر اثر ابتلا به کووید ـ ۱۹ جان خود را از دست می‌دهند. این بالاترین میزان مرگ و میر کرونا در آمریکای جنوبی است و برای مقایسه باید دانست که در شهر پر جمعیت سائوپائولو در برزیل به طور میانگین از هر ۱۰۰ هزار نفر ۰.۹۲ نفر قربانی کرونا می‌شوند.

اسپانیا

ویروس کرونا خیلی چیزها را در جهان تغییر داده است، حتی شکل و شیوه خاکسپاری‌ افراد را. این روزها مراسم تشییع جنازه افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا فوت کرده‌اند، اغلب از طریق تماس ویدیوئی برگزار می‌شود.

روزالیا ماسکار و همسر ۸۸ ساله‌اش در روستای زارزا‌ د‌تاجو شهر کوئنکا اسپانیا دفن شدند. نتایج آزمایش نشان داد که همسر روزالیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت شده، ولی دلیل مرگ خود وی هنوز در دست بررسی است.

برگزاری مراسم ختم این دو نفر به دلیل وضعیت اضطراری کشور با حضور تعداد انگشت‌شماری از بستگان آنها ممکن بود.

ترکیه

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه پس از جلسه کمیته علمی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار کرد: با فوت 69 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته٬ تعداد قربانیان کرونا در کشور به 425 نفر رسید.

تشییع آنلاین در اسپانیا، آزمایش روی آفریقایی‌ها و قرنطینه 91 کشور

وی در ادامه افزود: طی 24 ساعت گذشته، 2 هزار و 786 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و مجموع مبتلایان به 20 هزار و 921 مورد رسیده است. از این تعداد 12 هزار و 231 نفر در استانبول٬ 1105 مورد در ازمیر٬ 860 نفر در آنکارا٬ 601 مورد در قونیه و 500 نفر نیز در کوجائلی شناسایی شده‌اند.

مصر

وزارت بهداشت مصر طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با فوت 8 نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا، تعداد قربانیان این بیماری در کشورمان به 66 نفر رسید.

براساس این بیانیه 120 مورد جدید آلودگی به این ویروس مشاهده شده و به این ترتیب تعداد مبتلایان به 985 نفر رسیده است.

انجمن پزشکان مصر اعلام کرده که 10 نفر از همکاران این نهاد به کرونا مبتلا شده و یک نفر از آنها فوت کرده است.

هند

شبکه خبری «ایندیا تودی» با انتشار خبری از وزارت بهداشت هند، اعلام کرد که این وزارتخانه در بیانیه‌ای طی امروز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را برابر با دو هزار و 902 نفر شناسایی کرده است؛ در حالی که 68 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری  جان خود را از دست داده‌اند.

تشییع آنلاین در اسپانیا، آزمایش روی آفریقایی‌ها و قرنطینه 91 کشور

وزارت بهداشت این کشور افزوده است که موارد فعال ابتلا به ویروس کرونا در هند دو هزار و 650 نفر است. 183 نفر درمان شده و بهبود پیدا کرده‌اند و یک نفر دیگر نیز به کشور دیگری مهاجرت کرده است.

عراق

به گزارش سومریه‌نیوز، ستاد مدیریت بحران عراق اعلام کرد: تمدید مقررات منع آمد و شد، به اوضاع عمومی کشور و آمار مبتلایان به کرونا بستگی دارد.

جاسم الفلاحی، عضو ستاد مدیریت بحران عراق گفت: این کشور در میان کشورهایی که ویروس کرونا را کنترل کردند، قرار خواهد گرفت و امید می‌رود سازمان بهداشت جهانی ارزیابی را که از وضعیت همه کشورهای جهان در زمینه مقابله با کرونا انجام داده، امروز منتشر کند.

وی تأکید کرد: ستاد برای ارزیابی مقررات منع آمد و شد و مقابله با کرونا همچنان نشست برگزار می‌کند.

الفلاحی گفت: وزارت بهداشت اخیراً در راستای برنامه مقابله با کرونا به ویژه در مناطق پرجمعیت، بررسی‌های میدانی را آغاز کرده است.

عدنان نوار، عضو سازمان بهداشت جهانی در عراق هم اظهار کرد: آمار اعلام شده از سوی این کشور درباره کرونا کاملاً واقعی است و سازمان بهداشت هم به پیگیری‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

تهیه و تنظیم: آزاده غلامی

انتهای پیام
captcha