بازداشت؛ در انتظار مخالفان مصری بسته شدن مساجد
کد خبر: 3888939
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

بازداشت؛ در انتظار مخالفان مصری بسته شدن مساجد

وزارت اوقاف مصر بر بازداشت و برکناری از خدمت کسانی که با قانون بسته شدن مساجد و ممنوعیت برگزاری نماز جماعت مخالفت کنند تأکید کرد.

بازداشت دعوت گنندگان به برگزاری نماز جماعت در مصربه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، یک منبع امنیتی در وزارت کشور مصر از بازداشت یکی از افراد ساکن در یک مجتمع مسکونی واقع در شهر «ششم اکتبر» استان جیزه به اتهام دعوت از افراد به منظور تجمع در برابر یکی از مساجد مجتمع برای برگزاری نماز جماعت خبر داد.

این بازداشت به دلیل مخالفت با تصمیم وزارت اوقاف در این باره انجام شده است. 

همچنین اداره اوقاف سوهاج نیز از اقدام «عبدالله ابراهیم احمد»، امام و خطیب اداره اوقاف سوهاج، به بازگشایی مسجد السلام وابسته به اداره اوقاف در هنگام نماز صبح پنجشنبه، 14 فروردین ماه و برگزاری نماز جماعت مقابل این مسجد خبر داد.

در همین باره وزارت اوقاف مصر با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: هر فردی که با دستورات صادر شده مبنی بر بسته شدن مساجد در شرایط حساس کنونی مخالفت کند، سریع و بدون هیچ تردیدی  از خدمت برکنار خواهد شد.

این وزارتخانه با اشاره بر تأکید دارالافتاء و دیگر مؤسسات دینی بر حرمت مخالفت با دستورات وزارت اوقاف در این باره و حرمت اقامه نماز جماعت در مساجد در شرایط کنونی تصریح کرد: اطاعت از دستورات مؤسسات دولتی واجب شرعی، ملی و انسانی است و این وزارت در برکناری از خدمت هر فردی که با قانون بسته شدن کامل مساجد مخالفت کند، بسیار جدی است.

انتهای پیام
captcha