ضرورت حمایت سریع‌تر از مؤسسات قرآنی در وضعیت شیوع کرونا
کد خبر: 3889460
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵

ضرورت حمایت سریع‌تر از مؤسسات قرآنی در وضعیت شیوع کرونا

مدیر مؤسسه دارالتقوی مبین تهران بر ضرورت حمایت ویژه از مؤسسات قرآنی در شرایط شیوع بیماری کرونا در سطح کشور تأکید و بیان کرد: این بی‌توجهی منجر به تعطیلی مراکز خواهد شد.

ضرورت حمایت ویژه از مؤسسات قرآنی در وضعیت شیوع ویروس کرونا

به گزارش ایکنا، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، فعالیت بسیاری از نهادها و سازمان‌های مختلف با اختلال روبه‌رو شده و بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی به ویژه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تعطیل شده است. فعالیت‌های قرآنی کشور نیز به ویژه در حوزه آموزش متوقف شده و بسیاری از اساتید و معلمان قرآن برای اینکه آموزش‌ها تداوم یابد، به برگزاری جلسات آموزشی از طریق فضای مجازی اقدام کرده‌اند.

مؤسسات قرآنی کشور نیز اعم از اینکه زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند، کم و بیش به این حوزه پرداخته و گاه به ارائه خدمات قرآنی در فضای مجازی اقدام کرده‌اند. البته با توجه به اینکه یکباره کشور با شیوع کرونا مواجه شد، هیچ‌گونه زیرساخت هماهنگ‌شده‌ای برای ایجاد بستری ویژه در فضای مجازی برای تمامی مؤسسات قرآنی وجود نداشت و گاه اساتید و مؤسسات خودجوش اقدام به استفاده از این امکان کردند. بیماری کرونا و تعطیلی مؤسسات قرآنی مشکلات زیادی را به ویژه در حوزه مالی ایجاد کرده است که نیاز مبرم به حمایت نهادها و سازمان‌های بالادستی خود دارند تا بتوانند از زیر بار بخشی از مشکلات خارج شوند.

مؤسسه دارالتقوی مبین تهران نیز یکی از مؤسسات فعال در حوزه‌های مختلف قرآنی به ویژه حوزه حفظ است. اجرای طرح‌های مختلف همچون نور علی نور 1، 2 و 3، بینات 1 و 2 و طرح تربیت حافظان در مناطق مختلف شهر تهران از جمله برنامه‌های این مؤسسه از سال 90 تاکنون بوده است.

محمدمهدی خواجه‌محمودآباد، مدیر مؤسسه دارالتقوی مبین تهران، در گفت‌و‌گو با ایکنا، درباره مشکلات مؤسسات قرآنی در وضعیت شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: بسیاری از مؤسسات با مشکلات فراوانی به ویژه مشکل مالی رو‌به‌رو هستند و باید فکری کرد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از مؤسسات قرآنی در زمینه‌های مختلف از سوی نهادهای بالادستی بیان کرد: متأسفانه این امکان وجود دارد که برخی مؤسسات تعطیل شوند. پس سازمان‌های قرآنی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن زیرساخت مجازی را برای استفاده تمامی مؤسسات تعریف کنند تا با بهره‌گیری از آن و نام علاقه‌مندان یا موارد دیگر بتوانند مؤسسات را در جذب کمک‌های مالی همراهی کنند.

بررسی بهترین زمان برای برگزاری دو رویداد بین‌المللی قرآن گفت: بیماری کرونا و شیوع آن در کشور می‌تواند تلنگری برای تمامی نهادها و مؤسسات کشور باشد تا همواره آمادگی لازم برای مواجهه با این مسائل را داشته باشند و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب چنین مشکلاتی را به حداقل برسانند. 

انتهای پیام
captcha