وزیر ارشاد درگذشت محمود اکبرزاده شاعر آئینی را تسلیت گفت
کد خبر: 3889617
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

وزیر ارشاد درگذشت محمود اکبرزاده شاعر آئینی را تسلیت گفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج محمود اکبرزاده از شاعران پیشکسوت آیینی را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا، بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام سید عباس صالحی آمده است: این شاعر انقلابی و مداح خوشنام و مردمی، عمر خویش را صرف خدمتگزاری در آستان متبرک حضرت ثامن الحجج(ع) وعرض ارادت به پیشگاه سالار شهیدان(ع) کرد.

وی در این پیام می‌افزاید: زنده یاد اکبر زاده، در جامعه شاعران آیینی و هیئت مذهبی و مردم ولایت‌مدار ایران بویژه در استان خراسان رضوی از جایگاه ویژه و کم مانندی برخوردار بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و همنشینی با اولیاء‌الله و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت کرد.

حاج محمود اکبرزاده شاعر

محمود اکبرزاده متولد ۱۳۱۲ در محله نوغان مشهد بود. او از پایه‌گذاران انجمن‌های قدیمی شعر مشهد و همچنین رئیس کانون مداحان این شهر بود. اکبرزاده مداحی را از ۱۳۲۵ شروع کرد و علاوه بر پیرغلام اهل بیت علیهم السلام ، خادم حرم امام رضا علیه السلام نیز محسوب می‌شد.

این شاعر و مداح اهل‌بیت (ع) که به دلیل عفونت ریه در یکی از بیمارستان‌های مشهد درگذشت. از او به عنوان «مردی که حافظ انجمن‌های شعر و مداحی مشهد بود» و «از مشوقان شاعران جوان خراسان» یاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha