حزب‌الله عراق: انتخاب گزینه نخست‌وزیری باید منطبق با استانداردهای ما باشد
کد خبر: 3889721
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶

حزب‌الله عراق: انتخاب گزینه نخست‌وزیری باید منطبق با استانداردهای ما باشد

گردان‌های حزب‌الله عراق امروز، 18 فروردین‌ماه، اعلام کرد که مقاومت اسلامی معیارهایی را برای انتخاب گزینه نخست‌وزیری تعیین کرده است و اجازه نخواهد داد شخصیتی در خارج از چارچوب این معیارها به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، گردان‌های حزب‌الله عراق امروز، دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات فرآیند سیاسی کشور با بی‌اعتنایی رئیس جمهور به قانونی اساسی و نقض آن، وارد مرحله بسیار پیچیده‌ای شده است.

در ابتدای بیانیه گردان‌های حزب‌الله عراق آمده است: ما به عنوان مقاومت اسلامی مشارکتی در فرآیند سیاسی نداریم، اما با توجه به نقش کارآمد خود در مقابله با تهدیدها علیه عراق، نماینده طیف بزرگی از آحاد ملت عراق محسوب می‌شویم.

کتائب حزب‌الله عراق در ادامه بیانیه خود تصریح کرد: مواضع آشکار و قاطعی را در قبال تلاش‌ها برای تحمیل دولتی با گرایش‌های مشکوک به کار خواهیم گرفت.

در این بیانیه تأکید شده است: پس از استعفای عادل عبدالمهدی از سمت نخست‌وزیری، یک سری استاندارها و معیارهای مشخصی را برای انتخاب گزینه نخست‌وزیری مشخص کردیم و اجازه نخواهیم داد شخصیتی در خارج از چارچوب این استاندارها برای نخست‌وزیری انتخاب شود.

در ادامه بیانیه به موضوع انحصاری سلاح در دست دولت عراق اشاره شده و در آن آمده است: موضوع انحصار سلاح در دست دولت عراق، به جدی بودن دولت در اخراج نیروهای خارجی از این کشور بستگی دارد.

حزب‌الله عراق افزود: وقتی از عدم وجود تهدید داعش در عراق مطمئن شدیم، در آن صورت ممکن است سلاح گردان‌های حزب‌الله تحت نظارت دولت قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha