ویدئو کنفرانس سازمان ملل برای بررسی وضعیت اسرای فلسطینی
کد خبر: 3890431
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

ویدئو کنفرانس سازمان ملل برای بررسی وضعیت اسرای فلسطینی

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پنجشنبه، 21 فروردین جلسه‌ای را از طریق ویدئو کنفرانس پیرامون وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در سایه شیوع ویروس کرونا برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نماینده فلسطین در سازمان ملل تأکید کرد که این جلسه در راستای حمایت از تلاش‌های انجام شده برای آزادی اسرای فلسطینی و حمایت از آنان در سایه شیوع کرونا برگزار می‌شود.

در پی شناسایی ویروس کرونا در یک زندانی فلسطینی آزاد شد، مقامات فلسطینی نسبت به احتمال ابتلای اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به این ویروس ابراز نگرانی کردند.

احمد ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز پیش از این در پیامی به مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نسبت به وضعیت خطرناک حدود پنج هزار اسیر فلسطینی در سایه شیوع ویروس کرونا هشدار داد و گفت: در میان این اسیران اشخاص سال‌خورده، بیمار و اشخاصی با توان جسمی ضعیف هستند که بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

رژیم صهیونیستی از شیوع کرونا برای نقض هرچه بیشتر حقوق ملت فلسطین به ویژه اسرای فلسطینی و سرپوش نهادن بر وضعیت حقیقی آنان در زندان‌ها سوء استفاده می‌کند و حتی اجازه ملاقات وکلایشان با آنان را نیز نمی‌دهد.

انتهای پیام
captcha