راه‌اندازی شبکه مجازی فرهنگ و هنر در سیستان‌و‌بلوچستان
کد خبر: 3890749
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

راه‌اندازی شبکه مجازی فرهنگ و هنر در سیستان‌و‌بلوچستان

مدیرکل ارشاد سیستان‌وبلوچستان گفت: در شرایط کرونایی و با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا مبنی بر عدم برگزاری مراسم و تجمع‌ها، شبکه مجازی فرهنگ و هنر در استان راه‌اندازی شده تا برنامه‌هایی با این محتوا تقدیم مردم استان کند.

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در شرایط کرونایی و با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا مبنی بر عدم برگزاری مراسم و تجمع‌ها، شبکه مجازی فرهنگ و هنر در استان راه‌اندازی شده تا برنامه‌هایی با این محتوا تقدیم مردم استان کند.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان با عنوان «بهاریه» از امروز، 23 فروردین‌ماه آغاز شده و به‌مدت یک هفته از طریق شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام مهمان خانه‌های مردم سرتاسر استان خواهد بود.

مدیرکل ارشاد استان بیان کرد: این برنامه‌ها شامل شعرخوانی، معرفی کتاب، گفت‌وگو با نویسندگان، اجرای گروه‌های سرود و موسیقی و نمایش‌های طنز با موضوعات مختلف فرهنگی و هنری است که به‌صورت آنلاین قابل مشاهده است.

وی افزود: تولیدات آرشیوی جشنواره‌های موسیقی، تئاتر، طنز، سرود، و شعر استان نیز باز‌خوانی و برای نمایش از طریق شبکه مجازی فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان آماده شده است.

مسگرانی هدف از این اقدامات را بهره‌مندی خانواده‌ها و استفاده مفید از فرصت‌هایی که قرنطینه خانگی به‌وجود آورده دانست و اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان نیز بخش دیگری از برنامه‌ها با رویکرد دینی از جمله قرائت و تفسیر قرآن، گفت‌وگو با علما و شخصیت‌های دینی و فرهنگی و هنری مرتبط به‌صورت آنلاین در اینستاگرام نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha