به گزارش ایکنا از لرستان، کرم یاری، مدیرکل سازمان بهزیستی استان، عصر شنبه، 23 فروردینماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به راهاندازی پویش «همدلی» گفت: براساس مصوبات ستاد مبارزه با کروناویروس و ابلاغ دستور تعطیلی مهدهای کودک، فعالیت اجرایی این مراکز بهصورت حضوری از روزهای نخستین اسفندماه سال گذشته به شکل کامل متوقف شد که این مسئله، آسیب زیادی برای مدیران مهدها در پی داشته است.
وی با بیان اینکه مهدهای کودک تنها مراکز روزانه تحت نظارت هستند که خصوصی اداره میشوند، افزود: این مراکز شامل یارانه نمیشوند؛ بنابراین درآمد آنان وابسته به شهریه است و با عنایت به استیجاری بودن بیش از ٩٠ درصد مهدهای کودک و عدم توان پرداخت اجارهبها، مدیران مهدها با مشکلات زیادی روبرو شدهاند.
مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: هدف از این پویش کمک به ۳۶۰ مهدکودک خسارتدیده استان است و بدین منظور از تمام مالکان مهدهای کودک استان درخواست میشود با پیوستن به این پویش در این امر خداپسندان مشارکت کنند.
یاری با اشاره به اینکه در این پویش مالکان نیکوکار مقداری از اجاره را میبخشند، افزود: مشارکت و همراهی مالکان مهدهای کودک در بخشش اجارهبها خدمت ماندگاری است که میتواند این مراکز آموزشی را برای برونرفت از این وضعیت بحرانی یاری دهد.
وی اضافه کرد: از مالکان استدعا داریم از این عمل خیر حمایت کنند و رسانهها نیز ما را در این راه نیکوکارانه یاری کنند. انشاءالله در راستای حمایتطلبی از مالکانی که کل یا بخشی از اجاره مهدهای کودک را در زمان تعطیلی ناشی از ویروس کووید ١٩ بخشیدهاند در قالب پویش همدلی (بخشش اجاره مهدهای کودک در زمان تعطیلی ناشی از کرونا) و با اهدای نشان «حامی کودک» و لوح تقدیر از اهتمام و بذل محبت این مالکان دلسوز قدردانی خواهد شد.
انتهای پیام