رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات درگذشت «حسن انوشه» را تسلیت گفت
کد خبر: 3891215
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات درگذشت «حسن انوشه» را تسلیت گفت

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور پیامی، درگذشت حسن انوشه، نویسنده، مترجم و پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا؛‌ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این پیام، به خدمات حسن انوشه در حوزه تاریخ و ادبیات ایران اشاره کرده است.

در متن این پیام آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت نویسنده، مترجم و پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی، زنده‌یاد حسن انوشه موجب تأثر و تألم اینجانب و همه اهالی فرهنگ و ادب فارسی و ارادتمندان به ساحت علم و اندیشه شد.

دست تقدیر اگر چه دست ما را از دامان استاد انوشه کوتاه کرد، لیکن آثار گرانسنگ وی همچون تدوین دانشنامه ادب فارسی، ترجمه 4 جلد از کتاب تاریخ ایران کمبریج، ترجمه 15 جلد کتاب و بیش از 2500 مقاله در دایرةالمعارف‌ها به ویژه دایرةالمعارف تشیع، گنجینه‌ای ارزشمند است که تا سال‌های متمادی محل رجوع بسیاری از پژوهشگران و جویندگان علم و ادب به این آثار ارزشمند علمی خواهد بود.

اینجانب صمیمانه ضایعه درگذشت این استاد برجسته را که کتابخانه‌های همه مراکز علمی و ادبی در سراسر جهان به آثار فاخر وی مزین است، به جامعه علمی کشور، خانواده ایشان، بازماندگان، همه شاگرادان و ارادتمندان به وی تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی خواستارم.

انتهای پیام
captcha