برگزاری مسابقه «شعر و لطیفه» در استان مرکزی
کد خبر: 3891293
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

برگزاری مسابقه «شعر و لطیفه» در استان مرکزی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری مسابقه «شعر و لطیفه» به منظور ارتقای نشاط خانواده‌ها در روزهای قرنطینه‌ای در استان خبرداد.

علیرضا حاج‌علی بیگی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: با توجه به اینکه قرنطینه خانگی عامل مهم کنترل ویروس کروناست و مدت طولانی است که شهروندان در منازل به سر می‌برند این اداره کل با هدف ایجاد و ارتقای نشاط در خانواده‌ها اقدام به برگزاری مسابقه «شعر و لطیفه»  با جوایز نفیس کرده است.

وی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند حداکثر تا پایان فروردین سال 99 نسبت به ارسال فیلم یا صدا از شعر یا لطیفه خود به آدرس اینستاگرامی farhang_markazi  یا در پیا‌م‌رسان سروش به آدرس farhang_markazi@  اقدام کنند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه قالب اشعار آزاد است، تأکید کرد: رعایت ارزش‌های قومی و زبانی و عدم هرگونه توهین یا هتک ارزش‌ها ضروری است و به اشعار و لطیفه‌هایی که این مهم را رعایت نکرده باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد.  همچنین اشعار و لطیفه‌ها باید دارای ساختار طنز و یا حکمت‌آمیز باشد و به اشعار و لطیفه‌هایی که ویژه ایام شیوع کرونا و در خانه ماندن باشد، امتیاز بیشتری تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha