پخش روزانه 36 ساعت تلاوت ترتیل از شبکه‌های رادیویی
کد خبر: 3891675
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
در ماه رمضان صورت می‌گیرد؛

پخش روزانه 36 ساعت تلاوت ترتیل از شبکه‌های رادیویی

دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا از پخش روزانه 36 ساعت تلاوت ترتیل از شبکه‌های رادیویی طی ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایکنا، مجتبی ایزدی، دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا، با بیان اینكه همزمان با فرارسیدن ماه مبارك رمضان، شبكه‌های رادیویی در ساعات مختلف تلاوت ترتیل یك جزء از قرآن كریم را روزانه پخش خواهند كرد، اظهار کرد: شبكه رادیویی ایران بعد از اذان صبح، تلاوت ترتیل یك جزء از قرآن را با صدای عبدالعزیز عكاشه پخش می‌کند.

وی افزود: شبكه رادیویی تهران ساعت سه بامداد با صدای محمدحسین سعیدیان و شبكه رادیویی فرهنگ، ساعت 15 با صدای شهریار پرهیزكار، تلاوت ترتیل یك جزء از قرآن را تقدیم مخاطبان خواهد كرد. شبكه رادیویی معارف هم در دو بازه زمانی پنج صبح، تلاوت ترتیل مراسم جزءخوانی حرم حضرت معصومه(س) و در ساعت 15 جزءخوانی حرم امام رضا(ع) را پخش می‌كند. شبكه رادیویی قرآن نیز در سه بخش اقدام به پخش ترتیل یك جزء خواهد كرد كه در ساعات 24 و 12:15 با صدای قاریان مصری و ایرانی و در ساعت پنج بامداد با صدای خلیفه طنیجی پخش خواهد شد.

ایزدی ابراز كرد: تلاوت ترتیل یك جزء از قرآن از شبكه رادیویی سلامت ساعت 23 با صدای حسین كرمی، رادیو نمایش ساعت 12 با صدای شیخ محمد ایوب، رادیو اقتصاد ساعت دو بامداد با صدای محمد صدیق منشاوی و رادیو ورزش ساعت چهار بامداد با صدای عبدالفتاح طاروطی به روی آنتن می‌رود. رادیو جوان نیز تلاوت ترتیل نیم جزء از قرآن را پس از اذان صبح و نیم جزء دیگر را ساعت 22 با صدای محمد جبریل پخش می‌كند.

وی اذعان کرد: جدول پخش تلاوت ترتیل یك حزب در شبكه رادیویی صبا در ساعات 10، 13، 17و 20 است در شبكه رادیویی گفتگو نیز در ساعات 4، 14، 18 و 19و همچنین در رادیو پیام تلاوت ترتیل یك صفحه از قرآن پس از اذان ظهر پخش خواهد شد.

دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا در ادامه به ساعات پخش تلاوت‌های ترتیل قاریان مشهور از رادیو ترتیل اشاره كرد و گفت: در ماه مبارك رمضان هر روز تنها تلاوت ترتیل همان جزء به مدت 60 دقیقه پخش خواهد شد و نیم ساعت قبل و نیم ساعت بعد از لحظات اذان به افق تهران پخش تلاوت ترتیل قطع می‌شود و به جای آن برنامه اذان‌گاهی به سمع شنوندگان می‌رسد.

وی با بیان اینكه تلاوت‌های ترتیل در رادیو ترتیل بر روی فركانس 95/5 (رادیوی مناسبتی) پخش می‌شود و همزمان از ایرانصدا قابل دریافت است، اظهار كرد: رادیو ترتیل در گیرنده‌های دیجیتال هم قابل دریافت است و تصاویر صفحات قرآن همراه با ترجمه با پخش تلاوت ترتیل به نمایش درمی‌آید. هر شنونده نیز می‌تواند با صدای قاری دلخواه خود یك بار قرآن را در ماه مبارك رمضان ختم كند.

ایزدی در پایان گفت: در رادیو ترتیل از ساعت پنج عصر تا شش صبح روز بعد به ترتیب ترتیل یك جزء از قرآن با صدای محمود خلیل الحصری، محمد ایوب، حسین كرمی، محمد جبریل، محمدحسین سبزعلی، محمدصدیق منشاوی، عبدالباسط محمد عبدالصمد، شهریار پرهیزكار، مصطفی اسماعیل، احمد نعینع، عباس امام‌جمعه، عبدالعزیز عكاشه، محمدحسین سعیدیان، خلیفه طنیجی، محمد احمد عامر، محمود علی البناء، عبدالفتاح طاروطی، شحات محمد انور، محمود حسین منصور، كریم منصوری و احمد رزیقی پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha