تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور در سازمان دارالقرآن
کد خبر: 3891952
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ خبر داد:

تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور در سازمان دارالقرآن

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور به ریاست یکی از اعضای هیئت‌امنای این سازمان قرآنی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ اظهار کرد: با عنایت به فصل نوین فعالیت سازمان و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نقش راهبردی و ظرفیت کم‌نظیر بانوان در امر جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در حوزه فعالیت‌های قرآنی مهم و ضروری است.
وی ادامه داد: بانوان به عنوان نیمی از جامعه انسانی با دارا بودن نقش اساسی در مدیریت و تربیت خانواده، جایگاهی بس ارجمند در هویت ایرانی – اسلامی دارند و در شکل‌گیری تمدن اسلامی نیز همواره نقش بارز و مهمی را ایفا کرده‌اند.
رئیس سازمان دارالقرآن افزود: در جریان رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی و گفتمان‌سازی تربیت قرآنی و توسعه فرهنگ و آموزه‌های قرآنی نیز بانوان قرآنی کشور همواره نقش فعال و برجسته داشته‌اند به‌طوری‌که درصد غالب و چشمگیر فعالان قرآن و مخاطبان برنامه‌های قرآنی اعم از اساتید، حافظان، قاریان، مدیران، خادمان و ... را تشکیل می‌دهند.
حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ در ادامه تصریح کرد: با توجه به این جایگاه و نقش مهم، ایجاد هیئت‌ اندیشه‌ورز بانوان قرآنی برای تبادل افکار و بهره‌مندی از اندیشه و ایده‌های بانوان برجسته در این حرکت جدید، ضروری است.
وی اظهار کرد: هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور به ریاست خانم عبدالباقی، عضو هیئت‌امنای سازمان دارالقرآن الکریم و با عضویت جمعی از بانوان فرهیخته و صاحب‌نظر ملی و 31 نفر از بانوان به نمایندگی از استان‌های سراسر کشور تشکیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha