طلبه جهادگر، دانش‌آموخته مکتب علوی است
کد خبر: 3892415
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

طلبه جهادگر، دانش‌آموخته مکتب علوی است

معاون سلامت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: طلبه جهادگر که در خط مقدم کرونا شجاعانه و بدون کوچکترین چشم‌داشتی خدمت می‌کند، دانش‌آموخته مکتب علوی و حسینی است.

طلبه جهادگر؛ دانش آموخته مکتب علوی است

دست‌های پشت پرده همیشه برای دور زدن قوانین و رسیدن به اهداف سودجویانه نیست، شیوع بیماری کرونا دست‌های پشت پرده دیگری را به ما نشان داد که در قهقرای ذهن ما انسان‌ها در حال فراموش شدن بود. کرونا نه تنها به مردم ایران بلکه به تمام کشورهای دنیا به ویژه جوامع استکباری ثابت کرد، خوی انسانیت و عمل به دستورات الهی هنوز از جایگاه بسیار والایی برخوردارست و همین دست‌ها با تمام قوا در برابر زورگویی‌ مقاومت خواهد کرد.

این روزها علیه جامعه روحانیت در فضای مسموم ضد انقلاب حرف و سخن‌های بسیاری است، اما چه مظلومانه با شیوع کرونا دیدیم که لباس خدمت به تن کردند و بی‌ادعا به همراه همسرانشان رنج دوری از فرزندان را به جان خریده و در بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی خدمت کردند. حجت‌الاسلام سعید آجرلو، معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان مرکزی به همراه همسرش سمیه ترابی از همان روزهای اول شیوع بیماری محل کار را رها و به سنگر دیگری از خدمت شتافتند، گفت‌و‌گویی با این زوج جهادگر صورت گرفته است که در ادامه می‌خوانید:

ایکنا ـ خودتان را معرفی کنید؟

سعید آجرلو، معاون سلامت و امور بیمه‌های طلاب مرکز خدمات حوزه علمیه استان هستم. خدمت به طلبه‌ها را افتخار می‌دانم و همواره علاقه‌مند هستم هم به طلاب و هم به دیگر مردم هرآنچه از دستم می‌آید انجام داده و کوتاهی نکنم.

ایکنا ـ از چه زمان فعالیت جهادی خود را در بیمارستان آغاز کردید؟

از همان روزهای اول شیوع کرونا آمادگی خود را به‌عنوان داوطلب از سوی مرکز خدمات حوزه برای رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کردیم، مراحل اداری این اعلام آمادگی انجام و رئیس مؤسسات خیریه دانشگاه علوم پزشکی اسامی داوطلبان را از ما تحویل گرفتند. پس از انجام ثبت‌نام طلاب برای خدمت‌رسانی به بیمارستان‌های در نظر گرفته شده اعزام شدند.

با همکاری بسیج طلاب استان گروهی تشکیل شد و فراخوان برای شرکت حداکثری طلاب در این امر خیرخواهانه اعلام شد و نزدیک به 15 نفر از طلاب خانم و آقا از اجرای طرح استقبال کرده و ثبت‌نام را انجام دادند.

طلبه جهادگر؛ دانش آموخته مکتب علوی است

ایکنا ـ چند ساعت در شبانه‌روز مشغول به فعالیت بودید و در این ساعات چه می‌کردید؟

من 4 شیفت کاری بالغ بر 7 ساعت و همسرم 5 شیفت کاری. نفس خدمت برایمان مهم بود نه نوع خدمت، در این مدت زمین را دستمال‌ می‌کشدیم، بیماران را با ویلچر جهت انجام آزمایش و سی‌تی اسکن جابه‌جا می‌کردیم. تعویض پتو و ملحفه، گرفتن دارو از داروخانه و غذا دادن به بیماران کم‌توان از دیگر خدماتی بود که انجام دادیم. برخی از طلاب از صبح تا غروب مشغول خدمت بودند و برخی دیگر از آنان فعالیت‌ها را 24 ساعته ادامه می‌دادند، گویی خستگی برای آنان معنایی نداشت.

ایکنا ـ همسرتان با حضور شما در بیمارستان مخالفت نداشتند؟

حقیقت این است که ورود به بیمارستان ترس دارد؛ چراکه قدرت انتقال ویروس بسیار بالا است، اما همسرم قبل از من تصمیم به انجام این کار گرفتند و پیشقدم شد، حتی یک شیفت هم از من بیشتر در بیمارستان حضور داشت و وقتی به او می‌گفتم قدری هم استراحت کن، می‌گفت فرصت برای استراحت بسیار است، مردم به ما نیاز دارند و کوتاهی توجیهی ندارد.

با توجه به تعطیلی مدارس فرزندانم را در روستا به پدر و مادرم سپردیم تا از خطر به دور باشند، حتی برای خدمت به والدین هم چیزی نگفته بودیم مبادا نگرانی از سر مهر آنان ما را از این خدمت خداپسندانه باز دارد. با توجه به گستردگی شیوع بیماری فعالیت تا نیمه شعبان ادامه داشت، اما از آن پس با سیر نزولی آمار مبتلایان از طرف بیمارستان اعلام کردند که دیگر به حضور شما نیازی نیست.

نه تنها من و جامعه روحانیت استان بلکه تمام طلاب حوزوی ایران اسلامی پا به خدمت بوده و هستند و این اخلاص را با حضور در سیل لرستان، گلستان، خوزستان و امروز هم در خط مقدم کرونا به اثبات رساندند. پس از دست از کار کشیدن در بیمارستان اعلام آمادگی کردیم اگر در نقاتگاه هم نیاز به نیروی انسانی باشد ما با افتخار در خدمت هستیم.

طلبه جهادگر؛ دانش آموخته مکتب علوی است

 ایکنا ـ حضور جامعه روحانیت در کنار مردم نشان‌دهنده چیست؟

اگر به تاریخچه طلاب و حوزه‌های علمیه نگاه کنید متوجه بر خیرخواهی تمام طلاب در همه اعصار خواهید شد. آنان همواره آسایش و سعادت مردم را مقدم بر خود دانسته و این اصل را در همه مواقع به اثبات رساندند و چه بسا در این راه جان خود را فدا کردند.

چند صباحی است گروه‌ها و کانال‌های معاند این مجموعه را مورد هجمه قرار داده و سخنانی ناعادلانه از سر کینه به اسلام و قرآن بیان می‌کنند، مجموعه روحانیت پاسخ آنان را با خدمت مخلصانه به آحاد مختلف مردم و حضور هرچه بیشتر در صحنه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم به ویژه محرومان، علمی و ... می‌دهد.

طلبه جهادگر امروز که در خط مقدم کرونا شجاعانه و بدون کوچکترین چشم‌داشتی خدمت می‌کند، دانش‌آموخته مکتب علوی و حسینی است، او همچون تیری به قبل دشمنان خورده و اجازه فعالیت آنان در حوزه اسلام‌هراسی نمی‌دهد و از سوی دیگر با مهربانی و شفقت به همه ثابت می‌کند ملبس به لباس نبی‌ مکرم اسلام(ص) است و با نثار قطره قطره خونش اجازه بی‌احترامی معاندان به اسلام، قرآن، انقلاب، رهبری و مردم ایران را نخواهد داد.

حضور طلاب خانم و آقا در بیمارستان‌ها مشت محکمی بر یاوه‌گویی آنان در رابطه با جامعه روحانیت است، امروز الگوی ما سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی است که برای استکبارستیزی شب و روز نمی‌شناخت. حضور روحانیون در بیمارستان‌ها ثابت کرد ملت ایران ملتی همیشه بیدار است.

بار روانی این بیماری برای افراد مبتلا زجرآور است، وقتی با بیماران صحبت می‌کردم متوجه شدم خانواده از آنان می‌ترسند، این فکر حتی از مبتلا شدن به بیماری نیز خطرناک‌تر است، مراقب افراد باشیم، مخصوصاً پدران و مادران که سنی از آنان گذشته و با کوچکترین حرف و یا رفتار ممکن است روح و روانشان بهم بریزد.  

در جای جای ایران اسلامی جهادگران، حافظان نظم و امنیت هرگاه سخن از موفقیت و انگیزه می‌کنند یک پای آن حمایت همسرانشان است. حجت‌الاسلام آجرلو در خدمت جهادی خود همسر را نیز کنار خود داشت و وجودش را انگیزه‌ای مضاعف برای خدمت می‌داند.

طلبه جهادگر؛ دانش آموخته مکتب علوی است

ایکنا ـ خودتان را معرفی کنید

سمیه ترابی مادر دو فرزند پسر 12 و 9 ساله هستم. حضور در صحنه وظیفه انسانی و دینی ما است و ادعایی نداریم چون به کوچکترین وظیفه انسانی خود عمل کرده‌ایم. پس از شیوع بیماری کرونا، من به همسرم پیشنهاد خدمت به بیماران را دادم، ایشان هم گویی منتظر این پیشنهاد بود پذیرفت و ثبت‌نام برای حضور انجام شد.

ایکنا ـ دلتنگی و دوری از فرزندان سخت نبود؟

دوری که بسیار سخت است، مادران رابطه احساسی قوی با فرزندان دارند و دوری هرچند کوتاه آنان را می‌آزارد، اما مجبور بودیم مدتی از فرزندان دور باشیم، آنان را برای حفاظت به منزل خانواده همسرم سپردم تا از بیماری دور باشند.

ایکنا ـ با توجه به اینکه مدتی را در بیمارستان بودید چه توصیه‌ای برای مردم دارید؟

رعایت بهداشت و شست‌و‌شوی دستان با آب و صابون بسیار توصیه شده و باز هم می‌شود. بانوان در نظر داشته باشند تنها برای انجام امور ضروری از خانه خارج شده و سعی کنند تمام وقت را در منازل باشند. جدی گرفتن توصیه‌های پزشکان امری بسیار مهم است، درست است که آمار مبتلایان در حال کاهش است، اما این بدان معنا نیست که همه چیز عادی است، حفظ سلامت خود و خانواده اصل است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

توصیه دیگر من به خانواده‌هاست، آنانی که بیمار کرونایی داشتند، با مهربانی نباید اجازه دهیم بار روانی دوری از خانواده باعث شود تا این عزیزان ضربه روحی ببینند، وظیفه همه ما این است که در همه حال مراقب عزیزان خود باشیم، این بیماری به ما بسیار نزدیک است و ممکن است با کوچکترین غفلتی گرفتار مان کند.

انتهای پیام
captcha