کمک یک میلیاردی اوقاف قزوین در ایام کرونا
کد خبر: 3892957
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

کمک یک میلیاردی اوقاف قزوین در ایام کرونا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در راستای کمک به نیازمندان در رزمایش «ضیافت همدلی» ۳۱٠٠ بسته ارزاق و معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان تهیه شد تا در رزمایشی یکپارچه در ابتدای ماه رمضان توزیع شود.

کمک بیش از یک میلیاردی اوقاف قزوین به نیازمندان و  آسیب دیدگان کرونایی

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در نشست خبری ظهر امروز اول اردیبهشت با اصحاب رسانه به‌منظور تشریح رزمایش «ضیافت همدلی و دست‌های مهریانی اوقاف قزوین» اظهار کرد: بعد از تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش همدلی و مواسات، برنامه‌های سازمان اوقاف در این راستا تغییر کرد و متولیان بخش‌های مختلف اوقاف و امور خیریه همچنین بقاع متبرکه برای اجرای این طرح پای‌کار آمدند.

وی افزود: در رزمایش «ضیافت همدلی و دست‌های مهربانی اوقاف قزوین» تاکنون با همکاری خیرین، متولیان موقوفات، هیئت‌امنای بقاع متبرکه و ادارات اجرایی اوقاف شهرستان‌ها، خیرین و در راستای کمک به نیازمندان ۳۱٠٠ بسته معیشتی ارزاق به قیمت هر بسته ۲۹٠ هزار تومان تهیه شد تا در رزمایشی یکپارچه در ابتدای ماه رمضان توزیع شود.

حجت‌الاسلام مجیدی با تأکید بر اینکه امیدواریم تعداد این بسته‌ها افزایش پیدا کند، تصریح کرد: اوقاف استان در قالب طرح دست‌های مهربانی و مقابله با کرونا در حدود یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان تاکنون کمک کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح دست‌های مهربانی از اسفند سال گذشته عنوان کرد: تاکنون ۶۳۵ میلیون تومان در قالب بسته‌های معیشتی، کارت هدیه، کفش و لباس به نیازمندان استان در قالب این طرح تهیه و توزیع شده همچنین با همکاری خیران، موقوفات و بقاء متبرکه ۷۰۰ میلیون تومان برای کمک به جامعه پزشکی و هم استانی‌ها جمع آوری شده است.

این مسئول ادامه داد: شنیده‌ها حاکی است افراد بسیاری به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند از این رو تلاش می‌شود تا با هم‌افزایی لازم با دیگر ارگان‌ها توزیع این اقلام و کمک‌ها به‌صورت عادلانه صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: توجه به کرامت انسانی افراد هنگام شناسایی و توزیع اقلام و کمک‌ها بسیار مورد تأکید است از این رو این کمک‌ها به‌صورت کریمانه توسط امنا و خدام در درب خانه افراد توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: بی‌شک با تبلیغ همه‌جانبه فرهنگ مواسات و بخشش و ایجاد زمینه مشارکت عمومی برای خدمت به محرومین و مستمندان و اقشار کم برخوردار می‌توان شاهد حل بسیاری از مشکلات و کمک به افراد آسیب‌دیده در این ایام بود زیرا در فرهنگ اصیل کشورمان و آموزه‌های دینی، دستگیری از مومنان فقیر و مستمند به عنوان اقدامی ارزشمند بسیار مورد تاکید است.

حجت‌الاسلام مجیدی در پایان با اشاره به تعطیلی بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: هر چند اماکن مذهبی تعطیل است اما شاهد هستیم فضای استغاثه به خداوند و دعا در جامعه بسیار پر رنگ است که این نشان از تأکیدی تفکر شیعه و پویایی آن دارد.

انتهای پیام
captcha