ضرورت چابک‌سازی فعالیت‌های مجازی مساجد در سطح بین‌الملل
کد خبر: 3893408
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
یک تلنگر؛

ضرورت چابک‌سازی فعالیت‌های مجازی مساجد در سطح بین‌الملل

رویکرد، سبک و محتوای برنامه‌های مراکز اسلامی، مؤسسات و مساجد در سطح بین‌الملل در دوران کرونا،‌ هیچ تغییری نسبت به پیش از شیوع این بیماری نداشته است، در حالی که باید بستر تغییرات بهینه و چابک‌سازی فعالیت‌ها را در این شرایط بیش از پیش فراهم کرد.

به گزارش ایکنا از آلمان؛ در این روزها که مساجد، مراکز و مؤسسات اسلامی فعال در حوزه بین‌الملل به ناچار برنامه‌های خود را از طریق فضای مجازی ارائه می‌کنند، خالی از لطف نیست نگاهی به کم و کیف و بازخورد برنامه‌هایی که ارائه می‌شود، بیاندازیم.

سبک و محتوا، همان سبک و محتوای جواب نداده پیشاکرونایی است. علی‌رغم آن که این روزها همه در خانه مانده‌اند و پای فضای مجازی هستند، ولی دیده می‌شود که برخی از سخنرانی‌های دینی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، معدود مخاطب آنلاین پامنبری دارند و برخی دیگر هم علی‌رغم گذشت هفته‌ها، 30 یا 40 نفر و کمی کمتر و بیشتر، این کلیپ‌ها را کلیک کرده‌اند.

این در حالی است که در همین شرایط سخت کرونایی، پای همین بضاعت و خروجی اندک، هزینه‌های سنگینی صرف می‌شود.

حال که ناقوس مرگ و خطر بیخ گوش همه نواخته می‌شود و پای کسانی که نسبت به هزینه و نتیجه هزینه‌ها مسئول و به محکمه الهی نزدیکتر هستند، مناسب است که قدری بیشتر تأمل شود.

اکنون که این همه هزینه به‌صورت قابل توجه در مراکز و مؤسسات برای انتقال چهار کلمه حرف تکراری و ملال‌آور انجام می‌شود، بهتر است فضای کرونایی را بستر تغییرات بهینه و چابک‌سازی فعالیت‌ها قرار دهیم و شک نکنیم که در این صورت خداوند نیز ضامن اثربخشی هرچه بیشتر تلاش‌های ما خواهد بود.

انتهای پیام
captcha