مشکلات شیوع کرونا برای مساجد آلمان
کد خبر: 3893294
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

مشکلات شیوع کرونا برای مساجد آلمان

شیوع کرونا در آلمان باعث تعطیلی مساجد این کشور شده و آنها را با مشکل تأمین هزینه‌ها روبرو کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، برخی مساجد آلمان پس از پنج هفته تعطیلی، به صورت آنلاین پیام‌هایی را مبنی بر درخواست کمک مالی از طریق نقل و انتقال بانکی برای اعضای خود فرستادهاند.

اما شیخ محمد طه صبری  که مسجد دارالسلام در منطقه نویکولن در برلین را اداره می‌کند، می‌گوید که کمپین آنلاین فقط مقدار اندکی کمک مالی جذب کرده است.
 
وی افزود: مساجد بحران گسترده‌ای را پشت سر می‌گذارند. من فکر می‌کنم برخی از مساجد مجبور به تعطیلی خواهند شد، به ویژه آنهایی که مجبور به پرداخت اجاره هستند.
 
گردهمایی‌های مذهبی از جمله نماز جمعه از اواسط ماه مارس برای جلوگیری از شیوع کرونا به حالت تعطیل درآمده است. این بیماری تا کنون حدود 143 هزار نفر را در آلمان گرفتار کرده و تقریباً 4 هزار و ششصد نفر را کشته است.
 
آلمان اکنون به برخی از دانش‌آموزان اجازه داده است که به مدرسه برگردند و برخی از مشاغل فعال شوند. با این حال، مساجد، کلیساها و کنیسه‌ها باید تعطیل بمانند.
 
مساجد باید هزینه‌ها را خود تأمین کنند، زیرا از صدها میلیون یورو بودجه دولتی که به کلیساها داده می‌شود، بهره نمی‌برند.
 
شورای اسلامی آلمان که 400 مسجد را در این کشور مدیریت می‌کند، از دولت خواسته است تا به مساجد کمک مالی کند و هشدار داده که بسیاری از آنها با ورشکستگی روبرو هستند، زیرا بسته شدن مساجد به ماه مبارک رمضان کشیده می‌شود که معمولاً یک دوره حیاتی برای اهدای کمک‌های مردمی است.
 
صبری همچنین اظهار کرد: ما تقریباً تا دو سوم هزینه‌هایمان را از کمک‌هایی که در ماه رمضان انجام می‌شود، تأمین می‌کنیم. متأسفانه ماه رمضان امسال، این کار دشوار خواهد بود.
 
وی تأکید کرد اینگونه نیست که مومنان نمی‌خواهند کمک کنند. آنها به زمان احتیاج دارند و باید تشویق شوند تا به جای کمک حضوری در مساجد در نمازهای جمعه، از طریق انتقال بانکی کمک کنند.
 
مساجد انگلیس نیز اعلام کردند که تعطیلی آنها به این معنی است که منبع اصلی مالی خود یعنی کمک‌های مالی نمازگزاران را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
captcha