استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در تبلیغ دینی رمضان ۱۴۴۱‎
کد خبر: 3893475
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در تبلیغ دینی رمضان ۱۴۴۱‎

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: امسال بنا به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، تبلیغ دینی در ایام رمضان با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه و فضای مجازی انجام می‌شود.

استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در تبلیغ دینی رمضان ۱۴۴۱‎به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، سوم اردیبهشت‌ماه، در کمیته برنامه‌ریزی رمضان که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان و ضرورت بهره‌مندی از فرصت تبلیغی این ایام معنوی، باید برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را جدی‌تر و گسترده‌تر از قبل در فضای مجازی انعکاس دهیم.
وی به حضور فعالانه نیرو‌های فرهنگی زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا تمام رفتار‌های فردی و اجتماعی را تحت شعاع خود قرار داده و تغییرات جدی در روند زندگی مردم ایجاد کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی هیچگاه تعطیل نمی‌شود تصریح کرد: روند انتشار و اطلاع‌رسانی در رمضان ۱۴۴۱ هجری قمری تغییر یافته و امسال برای ترویج فرهنگ اسلام ناب باید از شبکه‌های اجتماعی در حد وسیع‌تری استفاده شود و مبلغان، روحانیون، مداحان، جامعه قرآنی و بدنه‌های فعال مردمی در فضای مجازی باید فعالیت جدی‌تری داشته باشند.
وی تصریح کرد: فعالان فرهنگی و قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در قالب کانال‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و صفحات اینستاگرام قریب به ۱۵۰ هزار عضو داشته و مطالب مختلفی را برای آگاهی‌بخشی به مردم انتشار می‌دهند.
جعفرزاده بیان کرد: در فضای مجازی به خاطر شرایط موجود در بحث کرونا، مطالب منتشرشده‌ای همچون هراس‌انگیزی در بین مردم با بازدید ۸ درصد، قم هراسی به‌ویژه در اوایل شیوع کرونا با بازدید گسترده، مذهبی‌ها و مخالفت با مسائل بهداشتی ۶ درصد، آموزه‌های دینی و کرونا ۴ درصد، اخبار ۱۶ درصد، عدم شفافیت آمار کرونا ۲ درصد، توصیه‌های بهداشتی ۲۲ درصد، ریزموضوعات اینترنتی اعم از ضعف بشر در برابر قدرت الهی، آزمایش، ابتلا یا عذاب الهی ۲۱ درصد، تقابل علم و دین ۱۱ درصد، صله‌رحم و ارتباطات ۳ درصد، دعا و توسل ۲۷ درصد، آخرالزمان و علائم ظهور ۳۲ درصد، پیام‌های منفی ناکارآمدی دعا و توسل تمسخر ظهور منجی، گرفتار شدن مسلمانان، تعطیلی مساجد و... وجود داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، گفت: ضروری است برای اجرای بهینه برنامه‌های ماه رمضان از طریق رسانه و شبکه‌های اجتماعی، متناسب با زیست‌بوم منطقه، برنامه‌ریزی دقیق با روش‌های نوین طراحی کنیم تا خروجی فعالیت‌ها کاربردی و مورداستفاده عموم مردم باشد.

انتهای پیام
captcha