برنامه‌های دارالقرآن الکریم یزد در ماه رمضان اعلام شد
کد خبر: 3894742
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

برنامه‌های دارالقرآن الکریم یزد در ماه رمضان اعلام شد

مسئول دارالقرآن الکریم استان یزد و رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برنامه‌های این اداره در ایام ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

فحجت‌الاسلام علی محمد رضایی، مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به برنامه‌های این اداره در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه رمضان طرح کشوری «ستاره باران» در فضای مجازی در حال اجراست.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان با ارسال تصاویر به پویش #ستاره_باران و #مواسات و موضوعات از جمله «نماز جماعت»، «قرائت قرآن»، «عبادت و سحر خیزی و افطاری ساده در منزل» و «اطعام نیازمندان» در این طرح شرکت می‌کنند.

رضایی ختم روزانه قرآن کریم به صورت مجازی از طرف موسسات و خانه‌های قرآن استان، اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی غیر حضوری مؤسسات با برگزاری جلسات آموزش قرائت و حفظ به صورت آنلاین مجازی و تلفنی، مسابقات ترجمه، مفاهیم قرآن، مسابقات فرهنگی در قالب نقاشی، طراحی، شعر و ...را از دیگر برنامه‌ها دانست.

مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری مسابقه مجازی و آنلاین از طریق اپلیکیشن «افق» خبر داد و گفت: در این برنامه هر روز از ماه مبارک رمضان آیات منتخبی از متن و ترجمه جزء مربوط به آن روز و فایل صوتی مربوطه به مدت ۲۴ ساعت، به‌عنوان محتوا در اپلیکیشن افق بارگذاری شده و علاقه‌مندان ضمن قرائت جزء مربوطه و مطالعه ترجمه آیات منتخب یا گوش دادن به فایل صوتی به سؤالاتی که همان روز از افطار (ساعت ۲۰) تا ۲۴ در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود، پاسخ داده و در این مسابقه شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد کانال خانواده قرآنی توسط امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان با همکاری موسسات فرهنگی و قرآنی، مساجد و فعالان قرآنی شهرستان گفت: این کانال با برگزاری مسابقه در رشته‌های مختلف به صورت مجازی شامل ارسال صوت آیاتی از اجزاء قرآن و دعای روزانه، قرائت نماز، نقاشی یا خطاطی متن یا برداشت مفهومی از آیات جزء و ادعیه روزانه ماه رمضان را گرامی می‌دارد.

رضایی جمع آوری قرآن‌های فرسوده مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و ...، جمع آوری قرآن‌ها و کتب ادعیه مازاد و توزیع در مناطق مورد نیاز، توزیع قرآن با هدیه مناسب در مراکز درخواستی و مساعدت و حمایت از تشکل های قرآنی فعال را از دیگر اقدامات برشمرد.

مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح مواسات و کمک به نیازمندان توسط 40 موسسه قرآنی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه طرح مواسات، در این استان نیز جمع‌آوری کمک‌های نقدی، تهیه بسته‌های حمایتی و مواد غذایی برای توزیع بین نیازمندان و اقشار مختلف جامعه انجام شده است.

وی ادامه داد: موسسات قرآنی استان یزد از همان ابتدای شیوع کرونا با ایجاد کارگاه‌های خیاطی در راستای تهیه، دوخت و توزیع ماسک و گان، تهیه ملزومات بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده به یاری کادر سلامت استان شتافتند.

انتهای پیام
captcha