مسئولان از ظرفیت شوراها استفاده کنند
کد خبر: 3894798
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶

مسئولان از ظرفیت شوراها استفاده کنند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: اگر مسئولان از ظرفیت شوراها استفاده کنند بهتر می‌توانند به اهداف خودشان برسند و در ذهن جامعه کارها و نقششان بماند و ماندگار باشد.

مسئولان از ظرفیت شوراها استفاده کنندبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، روز گذشته  ۸ اردیبهشت‌ماه در دیدار اعضای شورای اسلامی استان، با گرامیداشت روز شوراها، اظهار کرد: امام راحل اعتقاد داشتند که حتما باید نظام با حضور جدی مردم اداره بشود، نظام بدون مردم نظام استبدادی، نظام طاغوتی است، نظام دینی نیست، نظام دینی بر اساس حضور مردم و نقش مردم شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه برخی‌ها تصور می‌کنند که اگر به نقش و نظر مردم و شوراهای برخواسته از مردم توجه شد این یک مانعی برای حاکم شدن اهداف خودشان است، افزود: شوراها نه تنها مانع نیستند بلکه اگر به آن‌ها نزدیک شدیم و آن‌ها را به کار گرفتیم، می‌توانیم اهداف خودمان را هم به وسیله آن‌ها حاکم کنیم.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: اگر مسئولان از ظرفیت شوراها استفاده کنند بهتر می‌توانند به اهداف خودشان برسند و بهتر می‌توانند سربلند باشند و پایان خوشی برای خودشان رقم بزنند و در ذهن جامعه کارها و نقششان بماند و ماندگار باشد.

حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات با تعامل مسئولان دستگاه‌های مختلف و شوراهای مردمی رفع می‌شوند، تصریح کرد: بخشی از مشکلات کنونی مردم ناشی از عدم تعامل، کنار هم ننشستن و گفت‌وگو نکردن شوراها و مسئولان است که اگر یک دست شوند، حتما نتیجه گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت مردمی شوراها برای حل مشکلات ظرفیت بسیار عظیمی است، خاطرنشان کرد: اگر شوراها به مسئولان بها بدهند، مسئولان هم به شوراها بها بدهند و در کنار یکدیگر بنشینند و حرف بزنند، حرف‌هایشان را یکی کنند و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند قطعا بسیاری از مشکلات حل می‌شوند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه ظرفیت مردم ظرفیت بسیار عظیم و ارزشمندی است، ادامه داد: اگر مردم در این چهل سال انقلاب در صحنه نبودند، دولت‌ها و نظام به تنهایی نمی‌توانست کاری بکند.

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ دستگاهی احساس نکند بدون مردم می‌تواند کار خودش را پیش ببرد، هیچ فردی احساس نکند بدون مردم می‌تواند کار خودش را پیش ببرد، این یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام‌ نکونام با توصیه به اعضای شورای استان که فرهنگ را جزء برنامه‌های جدی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: به همان میزانی که به مسائل مالی مردم، زندگی مردم، معیشتی مردم مشکلات محیط زیست و آب می‌اندیشید، به فرهنگ مردم هم فکر کنید و باید مردم را با سبک زندگی خدایی، دینی و قرآنی هر چه بیشتر آشنا کنیم.

انتهای پیام
captcha