جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، مهرماه برگزار می‌شود
کد خبر: 3894902
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، مهرماه برگزار می‌شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را در مهرماه جاری برگزار می‌کند.

جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، مهرماه برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، سیدعلی زمزم، امروز 9 اردیبهشت اظهار کرد: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) و همزمان با هفته خوشنویسی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع)، امام رضا(ع) و پدر بزرگوارشان حضرت امام موسی کاظم(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی از جمله اهداف این جشنواره است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: قالب‌های جشنواره نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و خط تحریری(نستعلیق) است.

زمزم اظهار کرد: جوایز در هریک از رشته‌های نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته برای نفر اول، تندیس جشنواره همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 35 میلیون ریال، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 25 میلیون ریال برای نفر دوم و لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال برای نفر سوم خواهد بود.

وی افزود: در بخش خط تحریری نیز به نفر اول تندیس جشنواره همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 20 میلیون ریال، به نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال و به نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 10 میلیون ریال اهداء خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: جوایز بخش اساتید نیز به یک نفر برگزیده در هر رشته شامل؛ نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و مبلغ 45 میلیون ریال اهداء می‌شود.

زمزم یادآور شد: آخرین مهلت ثبت‌نام و دریافت تصویر آثار 20 شهریورماه جاری بوده و اختتامیه نیز 30 مهرماه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند فراخوان جشنواره را در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ملاحظه کنند.

 

انتهای پیام
captcha