توزیع ۲۳ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند کرمانی
کد خبر: 3894940
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

توزیع ۲۳ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند کرمانی

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: ۲۳ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی به شهرستان‌های استان، برای توزیع میان خانواده‌های نیازمند ارسال شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان امروز سه‌شنبه، 9 اردیبهشت‌ماه در حاشیه ارسال کمک‌های مؤمنانه سپاه به مناطق مختلف کرمان، گفت: علت اینکه این رزمایش در مکان لشکر ۴۱ ثارالله برگزار شد به این دلیل است که این مکان لشکر حاج‌قاسم است.

وی افزود: این کاری که امروز جبهه انقلاب انجام می‌دهد همان چیزی است که در مکتب حاج قاسم بوده و اگر شهید سلیمانی نیز بودند این اقدام مؤمنانه را انجام می‌دادند.

معروفی تصریح کرد: بعد از فرمان مقام معظم رهبری در بحث کمک مؤمنانه قرارگاه‌هایی تشکیل و هماهنگی‌های بین نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان انجام شد و در سپاه نیز قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تشکیل شد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: ما در سپاه استان با همکاری نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و در سطح شهرستان‌ها فرمانداران و مسئولان شهرستانی قرارگاه مؤمنانه را تشکیل داده‌ایم.

وی بیان کرد: ما در مجموعه سپاه استان با پایگاه‌محوری و مسجد‌محوری افرادی که به‌واسطه ویروس منحوس کرونا در شغل و یا معیشت دچار مشکل شده و مورد حمایت هیچ نهاد حمایتی نیستند را شناسایی کرده‌ایم.

معروفی اظهار کرد: ما در مجموع ۲۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار را شناسایی کرده‌ایم که تحت حمایت هیچ نهاد حمایتی مانند بهزبستی، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان نیستند.

وی افزود: با هماهنگی بین فرمانده کل سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین، برای ما ۲۳ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی ارسال کردند که امروز به همه شهرستان‌ها برای توزیع میان خانواده‌های نیازمند ارسال کردیم.

معروفی گفت: در شهرستان‌ها با محوریت پایگاه‌های بسیج، مسجد، ائمه جمعه و امام جماعت‌ها ۱۶ هزار بسته جمع شده که به ۲۳ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: ۲۳ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی شامل ۲۳۵ تن برنج، ۹۴ تن گوشت مرغ، ۵۹ تن گوشت قرمز، ۳۷ تن رب گوجه فرنگی، ۳۶ تن روغن، ۲۳ تن ماکارونی و ۱۶ تن خرماست.

معروفی بیان کرد: رقم ریالی ۲۳ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است و هر بسته معیشتی این کاروان ۳۶۵ هزار تومان است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: در کنار کمک‌های مراکز حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان که به زیر مجموعه خود انجام می‌دهند، یک مرحله دیگر بسته معیشتی کمک مؤمنانه نیز از سوی مرکز برای جنوب استان توزیع می‌شود.

وی افزود: ما یک مرحله دیگر با فرمانده کل سپاه هماهنگ کرده‌ایم که یک هدیه و بسته ویژه برای مناطق سیل‌زده رودبار جنوب، ده‌رضا ریگان، شهداد و اندوهجرد پیش‌بینی شود که آن را قبول کرده‌اند که ان‌شاءالله به‌زودی تقدیم می‌کنیم.

معروفی تأکید کرد: تا‌کنون در قرارگاه‌های شهرستانی ما با همکاری ائمه جمعه و مسئولان با محوریت مساجد و پایگاه‌های مقاومت، ۴۱۹ میلیون تومان کمک نقدی و ۳ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان غیر نقدی انجام شده که در مجموع ۳ میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان است.

انتهای پیام
captcha