مشارکت ۹۷ میلیاردی خیران در بازسازی مدارس سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3895176
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

مشارکت ۹۷ میلیاردی خیران در بازسازی مدارس سیل‌زده لرستان

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز لرستان با اشاره به حضور فعال خیران مدرسه‌ساز در مناطق سیل‌زده استان از ساخت ۶۲ مدرسه توسط خیران مدرسه‌ساز در این مناطق خبر داد و گفت: خیران مدرسه‌ساز ۹۷ میلیارد تومان به مدارس مناطق سیل‌زده استان کمک کردند.

مشارکت ۹۷ میلیاردی خیرین در بازسازی مدارس سیل‌زده لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، رضوی، رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان، نشست ویدئو کنفرانسی با رئیس سازمان نوسازی مدارس و رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز با اشاره به مشارکت بالای خیران مدرسه‌ساز در مناطق سیل‌زده لرستان، اظهار کرد: پیش از حادثه سیل در استان، خیران مدرسه‌ساز ۳۴۹ فضای آموزشی با ۱۳۱۹ کلاس درس را در استان لرستان ساخته و تحویل داده‌اند و در پساسیل هم خیران بیش از ۹۷ میلیارد تومان را برای ساخت مدارس سیل‌زده تعهد کرده‌اند که خوشبختانه تاکنون قریب به ۶۰ درصد از این تعهدات محقق شده است.

وی با اشاره به شرایط خاصی که ویروس کرونا برای نظام تعلیم تربیت به‌وجود آورده است، افزود: با رایزنی‌هایی که با مدیر بنیاد علمی و آموزشی قلم‌چی انجام شده است، متعهد شدند که برای ۳۵۰۰ دانش‌آموز سال آخر متوسطه دوم که در مناطق محروم به سر می‌برند و از داشتن تلفن اندروید محروم هستند، کتاب‌های مخصوص کنکور به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تهیه کنند.

رضوی با تأکید بر مشارکت بی‌نظیر خیران مدرسه‌ساز در مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: از مجموع مدرسه‌هایی که توسط خیران ساخته می‌شود ساخت ۳۲ مدرسه به پایان رسیده و تا شروع سال تحصیلی جدید، ۳۰ پروژه باقی‌مانده نیز تحویل داده می‌شود.

در ادامه این نشست، رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: بحث خیرین مدرسه‌ساز و مشارکت این بنیاد مردم‌نهاد از موضوعات مهم وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن نوسازی مدارس کشور است.

وی افزود: سهم مشارکت خیران مدرسه‌ساز در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی ۱۵۰۰ میلیارد تومان است و هدف ما در سال جدید سرلوحه قرار دادن شعار مقام معظم رهبری است، گرچه وزارت آموزش و پرورش مستقیماً در امر تولید کالا دخیل نیست اما با جذب سرمایه و مشارکت خیران مدرسه‌ساز به‌دنبال جهش ساخت و توسعه فضاهای آموزشی خواهیم بود.

رخشانی‌مهر با اشاره به این‌که تلاش ما باید معطوف بر گسترش مشارکت خیران باشد به نحوی که کار ثواب مدرسه‌سازی تبدیل به یک فرهنگ حسنه شود، گفت: خیران مدرسه‌ساز پشتوانه محکم برای ما در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی هستند.

انتهای پیام
captcha