نتیجه نامعلوم حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس یازدهم
کد خبر: 3895573
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴

نتیجه نامعلوم حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس یازدهم

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی گفت: در صورت ابطال نتیجه انتخابات حوزه تفرش، آشتیان و فراهان، این حوزه انتخابیه تا سال 1400 فاقد نماینده خواهد بود و پس از آن، انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ششم برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عطیه صالحی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی، عصر روز گذشته، 11اردیبهشت در جمع خبرنگاران به مسأله مدرک منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت اشاره و در این باره اظهار کرد: مدرکی که منتخب این حوزه انتخابیه ارائه داده بود مدرکی با ظاهر کاملا استاندارد بود. درخصوص کد امنیتی که روی مدرک درج شده بود نیز پس از استعلام از سوی وزارت علوم پاسخ داده می‌شد که مدرک از کدام دانشگاه صادر شده است.

وی تصریح کرد: در فرم پرسشنامه این فرد نیز، واحد دانشگاهی محل تحصیل یکی از واحدهای معتبر اعلام شده از سوی وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور بود، اما بعدا با استعلاماتی که صورت گرفت این مدرک از سوی دانشگاه صادر کننده، تایید نشد.

صالحی ادامه داد: منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که این مدرک تحصیلی از دانشگاه تفتان واحد خاش صادر شده است، اما در پرسشنامه خود واحد زاهدان را قید کرده بود و تا الان هم نتوانسته است شورای نگهبان را برای تأیید این مدرک تحصیلی مجاب کند.

وی بیان کرد: در صورت ابطال نتیجه انتخابات حوزه تفرش، اشتیان و فراهان، این حوزه انتخابیه تا سال 1400 فاقد نماینده خواهد بود و پس از آن، انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه تفرش، آشتیان و فراهان، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ششم برگزار می‌شود. در این حالت باید مجددا افراد داوطلب برای نمایندگی مردم آن حوزه ثبت‌نام کرده و همانند انتخابات دوره قبل معمولا زمان ثبت‌نام سه ماه قبل از برگزاری انتخابات خواهد بود.

صالحی در ادامه در خصوص عملکرد ستاد انتخابات استان مرکزی در سطح کشور و استان، اظهار کرد: در کنار همه اقداماتی که در ستاد انتخابات استان انجام شد، خوشبختانه بعضی از شاخص‌های استان مرکزی در کشور از حیث فعالیت‌های انجام شده در طول برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ممتاز بود و استان مرکزی در طول برگزاری این انتخابات توانست همه 1020 شعبه اخذ رای خود را به صورت صددرصد و به صورت ارتباط آنلاین با مرکز انتخابات پوشش دهد و جزو چهار استان برتر کشور در این زمینه باشد.

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط آنلاین باعث می‌شود از بسیاری از تخلفات انتخاباتی مانند رای تکراری، رای با استفاده از شناسنامه افرادی که در قید حیات نیستند و ... جلوگیری شود، اضافه کرد: انتخابات در تمام حوزه های استانی در کمال صحت و سلامت و بدون هیچ مشکل و شکایتی برگزار شد. خوشبختانه پس از انتخابات، هیچ مشکلی بابت تایید انتخابات در استان وجود نداشت و استان مرکزی در این زمینه هم جزو پنج استان برتر کشور قرار داشت.

صالحی گفت: در حوزه امنیتی استان مرکزی جزو استان‌هایی بود که هیچ مشکلی در امر برگزاری انتخابات نداشت و هیچ‌گونه وصول شکایتی هم از برگزار کنندگان انتخابات نشد. همچنین از هیچ کدام از اعضای هیأت جرایی، روسای هیات های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و... هم شکایتی نشد.

وی به شیوع ویروس کرونا در دو روز قبل از برگزاری انتخابات در سطح کشور اشاره کرد و گفت: از آنجاکه استان مرکزی به دلیل مجاورت با استان قم، دومین استانی بود که درگیر ویروس کرونا شد، در جلسه روز قبل از انتخابات میزان تاثیرگذاری شیوع این ویروس در مشارکت مردم در انتخابات مورد بحث قرار گرفت و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که احتمالا بحث استامپ مشترکی که برای ثبت اثر انگشت مورد استفاده قرار می گیرد، از اصلی‌ترین نگرانی‌های مردم خواهد بود و بر همین اساس پیشنهاد حذف استفاده از استامپ از سوی ستاد انتخابات استان به ستاد انتخابات کشور ارسال شد که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، در آخرین ساعات روز قبل از برگزاری انتخابات این پیشنهاد مورد تائید ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان قرار گرفت و به همه استان‌های کشور هم ابلاغ شد.

انتهای پیام
captcha