اجرای 31 برنامه شاخص قرآنی در شاهرود
کد خبر: 3895607
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

اجرای 31 برنامه شاخص قرآنی در شاهرود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود از برگزاری ۳۱ برنامه شاخص قرآنی توسط شش موسسه قرآنی درنیمه دوم امسال در این شهرستان خبر داد.

اجرای 31 برنامه شاخص قرآنی در شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رضا مهدیان، رئیس این اداره در شاهرود با تاکید بر اینکه ترویج قرآن، نهج‌البلاغه و سیره اهل‌ بیت (ع) در جامعه ضروری است گفت: برنامه‌های قرآنی باید فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهند.

وی با تاکید بر اینکه با توسعه فرهنگ قرآنی شاهد کم شدن آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود متذکر شد: تقویت و پشتیبانی از مؤسسات قرآنی، برپایی نمایشگاه با موضوع قرآن و عترت، برگزاری همایش عفاف و حجاب، تشکیل شناسنامه جامع فعالان قرآنی شامل استادان، قاریان، حافظان، محققان، پژوهشگران و مدیران قرآنی، تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآنی، برپایی نمایشگاه عکس قرآنی، برگزاری شب ‌شعر به مناسبت ماه مبارک رمضان، رونمایی از کتاب با موضوع قرآن، نشست بصیرتی درک شب‌های قدر، برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ، تفسیر، روان‌خوانی قرآن، برگزاری کلاس‌های احکام بخشی از برنامه‌های نیمه اول امسال در شاهرود است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره بر ضرورت فراگیری آموزه‌های دینی یادآور شد: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع نماز و حجاب، قصص قرآنی، برگزاری سلسله نشست‌های قرآنی و همچنین آشنایی و شناخت نهج‌البلاغه، برگزاری دوره‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های انجمن قرآن و عترت محسوب می‌شود.

مهدیان از برنامه برگزاری آموزش خبرنگاران قرآنی نیز خبر داد و گفت: با توجه به عصر ارتباطات و فضای مجازی و برای ترویج قرآن آموزش قرآن ضروری است.

انتهای پیام
captcha